Δοκιμή Hyundi i30 Fastback 1.5lt 160hp 7DCT 48V Hybrid Distinctive

Αν και θεωρητικά ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία το i30 Fastback φλερτάρει σε χώρους με την αμέσως μεγαλύτερη, προσφέροντας έτσι ακόμα καλύτερη λειτουργικότητα σε συνδυασμό και με την 5η πίσω πόρτα. Καθώς είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο κοινό για τα 5θυρα κουπέ, είναι προφανές ότι έχει τα προσόντα για να προσελκύσει όσους απ’ αυτούς τους αγοραστές συγκινούνται από τη συγκεκριμένη συνταγή, αλλά δεν θέλουν ένα πολύ μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο. Ποιοτικά δεν θα τους απογοητεύσει, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει τη δύναμη για να προσφέρει και καλές επιδόσεις και πιο ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς μάλιστα υπερβολική κατανάλωση. Εξακολουθεί, λοιπόν, μετά την ανανέωσή του να είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, με εξίσου ενδιαφέρουσα σχέση τιμής-περιεχομένου

Εσωτερικό
Μεγαλύτερο σε μήκος από το i30 χάτσμπακ κατά 12 εκατοστά, το Fastback είναι αρκετά ευρύχωρο, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις επιβάτες. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών φτάνει τα 450 λίτρα, είναι δηλαδή επιπέδου μεσαίου οικογενειακού σεντάν (έχει όμως κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Γενικά το αυτοκίνητο είναι πολύ λειτουργικό, προσφέροντας επιπλέον πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα (αν και οι θήκες στις πόρτες είναι κάπως μικρές) και σωστή εργονομία. Καλή επίσης με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που βοηθούν κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η μοναδική παρατήρηση σε σύγκριση με το χάτσμπακ, είναι ότι στο Fastback, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που έχει ως αποτέλεσμα και ένα σχετικά μικρό πίσω παράθυρο, περιορίζεται η ορατότητα προς τα πίσω, αυξάνοντας και τη «νεκρή» γωνία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 25.900 ευρώ , με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, στατικά φώτα στροφής, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κορυφαίος κινητήρας της γκάμας του απλού i30 Fastback (γιατί υπάρχει και το N, που είναι… μια άλλη ιστορία!) είναι ο 1.5 με τους 160 ίππους και τα 25,8 kgm ροπής, που είναι προφανώς πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινήσει απλώς ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6”) για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Αλλά και στην καθημερινή οδήγηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα «εύχρηστος», χάρη στην ελαστικότητά του, με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται αρκετά χαμηλά, από τις 1.500 στροφές, και σταθερά μέχρι τις 3.500, σε όλη την περιοχή της λειτουργίας του κινητήρα δηλαδή που χρησιμοποιεί κανείς συνήθως στην καθημερινή οδήγηση. Ο συνδυασμός του με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (και το οποίο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές κι έχει σωστή κλιμάκωση) διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον οδηγό και κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, με μία γεννήτρια/μίζα που τον θέτει σε λειτουργία πολύ ομαλά μετά από ένα σταμάτημα π.χ. στο φανάρι και προσφέρει στιγμιαία υποβοήθηση σε ορισμένες επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Γεγονός που βοηθάει και στην μείωση της κατανάλωσης, η οποία στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή όχι ιδιαίτερα υψηλή για ένα τόσο δυνατό κινητήρα, ενώ η κίνηση σ’ έναν επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα μπορεί να γίνει ακόμα και με λιγότερα από 6,5 λίτρα/100 χλμ. αν δεν έχει κανείς… βαρύ πόδι.

Οδηγώντας
Το i30 έχει μια εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο αποδεικνύεται απολύτως ασφαλές και προβλέψιμο, με καλό κράτημα, επαρκέστατη πρόσφυση, προοδευτική υποστροφή στο όριό της και απουσία απότομων αντιδράσεων. Το τιμόνι θα το χαρακτηρίζαμε απλώς ικανοποιητικό, καθώς δεν είναι μεν υπερβολικά ελαφρύ αλλά έχει «τεχνητή» αίσθηση και η ακρίβεια γύρω από τη θέση της ευθείας δεν ανταποκρίνεται στον σπορτίφ χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει το κουπέ αμάξωμα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αν κι έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, όπως συνήθως συμβαίνει με υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η άνεση είναι ικανοποιητική χωρίς να ξεχωρίζει (το Fastback έχει λίγο πιο «σφιχτή» ρύθμιση στις αναρτήσεις σε σχέση με το χάτσμπακ).

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ