Η νέα BMW R 18 Roctane είναι το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18

Η νέα R 18 Roctane έρχεται να προστεθεί στις R 18, R 18 Classic, R 18 B και R 18 Transcontinental ως το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18. Για μία ακόμα φορά, ανατρέχει στην ιστορία και την παράδοση της BMW Motorrad και συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής στον κόσμο των μοτοσικλετών με τη σχεδίαση και τη γοητεία περασμένων εποχών.

Τόσο τεχνικά όσο και οπτικά, η BMW R 18 δανείζεται στοιχεία από διάσημα μοντέλα της BMW, όπως η BMW R 5, εστιάζοντας και πάλι στα βασικά στοιχεία της μοτοσικλέτας: Λιτή εμφάνιση, με τεχνολογία ουσίας και με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης. Μέσα από το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και σύγχρονης, χωρίς περιττά στοιχεία τεχνολογίας, δημιουργείται μια συναρπαστική συνολική φιλοσοφία. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει μια μοναδική συναισθηματική εμπειρία οδήγησης με το μοντέλο να χαρακτηρίζεται από μία έξυπνα στημένη σχεδιαστική γλώσσα με ένα αεροδυναμικά σμιλεμένο πίσω τμήμα.

Η καρδιά της νέας BMW R 18 Roctane είναι ο γνωστός 2-κύλινδρος flat twin κινητήρας, ο αποκαλούμενος “big boxer”. Όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής του εμφάνισης, αλλά και χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, ο κινητήρας της νέας R 18 Roctane, που υιοθετεί μαύρο μεταλλικό ματ φινίρισμα Avus και φέρει μαύρα γυαλιστερά καλύμματα, παραπέμπει στους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες. Οι κινητήρες αυτοί προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης για περισσότερες από επτά δεκαετίες, από τότε που η BMW Motorrad ξεκίνησε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες, το 1923. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας που κατασκευάστηκε ποτέ σε μαζική παραγωγή έχει χωρητικότητα 1.802 cc και παράγει ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 rpm. Από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. αποδίδει ανά πάσα στιγμή περισσότερα από 150 Nm ροπής, καθώς και αξιοσημείωτη ελκτική δύναμη και διαπεραστικό ήχο. Ο μαύρος κινητήρας συνδυάζεται απόλυτα με το σκούρο χρώμιο που κοσμεί το σύστημα εξάτμισης και τα παξιμάδια σε σχήμα αστεριού.

Ένα διπλό, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο βρίσκεται στην καρδιά της νέας R 18 Roctane. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανείς ακόμα και σε ελάχιστα αντιληπτές λεπτομέρειες όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ των ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι, που κατασκευάζεται υιοθετώντας παρόμοια σχεδίαση, περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με το ίδιο στυλ χρησιμοποιώντας συνδέσεις με βίδες.

Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 Roctane σκόπιμα δεν διαθέτει ηλεκτρονικές επιλογές για τη ρύθμισή της. Αντί αυτών, το τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα σταθερά καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Η διάμετρός τους είναι 49 mm, με τη διαδρομή της ανάρτησης να είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 Roctance αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω, σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Από την άλλη, οι αλουμινένιοι τροχοί χαρίζουν στη μοτοσικλέτα μία κομψή εμφάνιση. Η διάσταση της ζάντας μπροστά είναι 3,5 x 21″ ενώ εκείνη του ελαστικού 120/70 B 21. Οι αντίστοιχες τιμές πίσω είναι 5,5 x 18″ και 180/55 B 18.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ της νέας BMW R 18 Roctance βρίσκονται τοποθετημένα σε casual θέση στη μέση της μοτοσικλέτας. Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους του κινητήρα εκτός του ότι αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό της BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση. Η R 18 Roctane διαθέτει σέλα δύο επιπέδων που στενεύει προς τα πίσω, με ιμάντες για τον συνεπιβάτη, και είναι εξοπλισμένη με running boards σε συνδυασμό με ένα μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Το ψηλό τιμόνι με τη μαύρη επίστρωση εξασφαλίζει μια όρθια και χαλαρή θέση οδήγησης.

Η νέα R 18 Roctane είναι ιδανικά εξοπλισμένη για χαλαρά ταξίδια και περιηγήσεις χάρη στις βαλίτσες που είναι βαμμένες στο χρώμα της μοτοσικλέτας. Οι βαλίτσες προσφέρουν χωρητικότητα 27 λίτρων η κάθε μια. Για πιο μακρινά ταξίδια, η νέα R 18 Roctane μπορεί να εξοπλιστεί με μία ζελατίνα με βοηθητικούς προβολείς και κρεμαστά φλας από τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad.

Τρία προγράμματα οδήγησης (riding modes) όπως και τα συστήματα ASC και MSR ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και εξασφαλίζουν υψηλού επιπέδου οδηγική απόλαυση και ασφάλεια. Προαιρετικά διατίθενται από το εργοστάσιο Reverse Assist, Hillstart Control και θερμαινόμενα γκριπ.

Για να ικανοποιεί τις προσωπικές ανάγκες των αναβατών, η νέα R 18 Roctane διαθέτει επίσης τα τρία προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” και “Rock” στο βασικό εξοπλισμό της, το οποίο είναι ασυνήθιστο για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ASC (Automatic Stability Control), το οποίο εξασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας. Επιπλέον, η νέα R 18 Roctane διαθέτει σύστημα MSR για τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, στάνταρ. Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών ένα βοήθημα οπισθοπορείας καθιστά εύκολους τους ελιγμούς και η λειτουργία Hill Start Control διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρες. Τα θερμαινόμενα γκριπ, που επίσης διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο, διατηρούν τα χέρια σας ζεστά τις κρύες ημέρες.

Η R 18 Roctane ερμηνεύει αριστοτεχνικά το εμβληματικό στυλ περασμένων εποχών σε custom bagger στυλ με πολλές λεπτομέρειες να αντικατοπτρίζουν την αυθεντική σχεδίαση που διαμορφώθηκε κυρίως από κλασικές μοτοσικλέτες όπως η BMW R 5. Λειτουργικά στοιχεία που καθορίζουν το στιλ της μοτοσικλέτας όπως το διπλό σωληνωτό πλαίσιο, το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, ο εκτεθειμένος άξονας μετάδοσης και η διχρωμία στη βαφή (προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός) μας ταξιδεύουν πίσω στο θρυλική boxer του 1936. Τα κλασικά μέρη του σώματος της R 18 Roctane, όπως το ρεζερβουάρ καυσίμου, τα καλύμματα των εμπρός και πίσω τροχών και το κέλυφος του προβολέα είναι επίσης μεταλλικά, όπως αρμόζει σε μία αυθεντική, κλασική μοτοσικλέτα, ενώ και η ανάρτηση έχει σαφείς αναφορές στην θρυλική BMW R 5. Μαζί με το διπλό ψαλίδι και την ανάρτηση cantilever, η άκαμπτη διάταξη πλαισίου της R 5 μεταφέρεται άριστα στη σύγχρονη εποχή.

Όπου και να περιπλανηθεί το βλέμμα, η επιμελώς σχεδιασμένη τεχνολογία είναι ορατή σε κάθε λεπτομέρεια. Αυτό ισχύει και για τον προβολέα με το ενσωματωμένο, κλασικό, στρογγυλό όργανο. Η θρυλική BMW R 5 του 1936 και έκτοτε όλες σχεδόν οι μοτοσικλέτες BMW μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1970 διέθεταν αυτόν τον χαρακτηριστικό συνδυασμό. Η νέα BMW R 18 Roctane αναβιώνει τώρα αυτή την παράδοση – με τεχνολογία αιχμής αλλά σύγχρονο σχεδιασμό. Τα γράμματα “BERLIN BUILT” στο στρογγυλό όργανο είναι μια αναφορά στην προέλευση της μοτοσικλέτας. Η νέα R 18 Roctane κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Berlin-Spandau.

Όπως όλα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας R 18, η νέα R 18 Roctane προσφέρει μια αρχιτεκτονική φιλική προς τις μετατροπές, που ήταν ήδη το ζητούμενο όταν οι σχεδιαστές οραματίστηκαν τη βασική σχεδίαση της σειράς R 18. Επιπλέον, τα ορατά καλύμματα των βαλβίδων (καπάκια της κυλινδροκεφαλής) και του ιμάντα χρονισμού (κάλυμμα μπλοκ κινητήρα) έχουν σχεδιαστεί ώστε να αφαιρούνται εύκολα, καθώς δεν εμπλέκονται με το σύστημα λίπανσης.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW R 18 Roctane:

Εμβληματικό στυλ χάρη στη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας και αυθεντικών υλικών.
Ο μεγαλύτερος στην ιστορία boxer κινητήρας της BMW με χωρητικότητα 1.802 κ.εκ.
Ισχύς 67 kW (91 hp) στις 4.750 σαλ., μέγιστη ροπή 158 Nm στις 3.000 σαλ.
Πάνω από 150 Nm συνεχώς διαθέσιμης ροπής μεταξύ 2.000 και 4.000 σαλ.
Ανοιχτού τύπου άξονας μετάδοσης βασισμένος στο κλασικό, αρχικό μοντέλο.
Σύστημα εξάτμισης και παξιμάδια σε σχήμα αστεριού σε Dark Chrome.
Άρτια κατασκευασμένο διπλό σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι.
Πίσω ψαλίδι με ενσωματωμένο άξονα μετάδοσης ως ένα άκαμπτο πλαίσιο.
Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλυμμένα καλάμια και ανάρτηση cantilever με απόσβεση ανάλογη της διαδρομής.
Η ισορροπημένη εργονομία με το ψηλό τιμόνι εξασφαλίζει ξεκούραστη οδήγηση και βέλτιστο έλεγχο.
Δισκόφρενα μπροστά και πίσω και χυτές ζάντες αλουμινίου, 21” μπροστά και 18” πίσω.
Πλευρικά καλύμματα με λογότυπο.
Κέλυφος προβολέα με ενσωματωμένο κλασικό, στρογγυλό όργανο.
Προηγμένη τεχνολογία φώτων LED σε κλασική ερμηνεία.
Προσαρμοζόμενος προβολέας για βελτιωμένο φωτισμό του δρόμου στις στροφές, ως εργοστασιακή επιλογή.
Keyless Ride για εύκολη ενεργοποίηση λειτουργιών μέσω τηλεχειρισμού (ανάφλεξη on/off).
Μηχανικό κλείδωμα τιμονιού (με κλειδί): Κλείδωμα στη δεξιά πλευρά της μπάρας τιμονιού.
Χειροκίνητο κλείδωμα βαλιτσών (με κλειδί).
Τρία προγράμματα οδήγησης καθώς και ASC και MSR, ως στάνταρ εξοπλισμός.
Βοήθημα οπισθοπορείας για άνετους ελιγμούς και Hill Start Control για εύκολες εκκινήσεις σε ανηφόρα, ως προαιρετικές εργοστασιακές επιλογές.
Θερμαινόμενα γκριπ, αντικλεπτικός συναγερμός, TPM και έκδοση 35 kW ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
Εκτενής γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού και Γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad και μία casual Ride & Style Collection.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ