Η Lexus φέρνει το B-SUV CROSSOVER LBX και πάει… πόλη

Η Lexus έχει μια περήφανη ιστορία στο να υπερβαίνει τα όρια και να αμφισβητεί τα δεδομένα. Από την ίδρυσή της το 1989, έχει επανειλημμένα αποτελέσει τον πρωτοπόρο με νέες ιδέες και νέα προϊόντα που έχουν αλλάξει τις αντιλήψεις των ανθρώπων και έχουν αναμορφώσει την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Η Lexus εξελίσσει συνεχώς την έννοια του τι σημαίνει πολυτέλεια, όχι μόνο δημιουργώντας συναρπαστικά προϊόντα, αλλά και επαναπροσδιορίζοντας όλη την εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι απλό, άνετο και εύχρηστο, αλλά ασυμβίβαστο σε θέματα ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια: απόσταγμα της ουσίας της Lexus σε μια μικρότερη συσκευασία, που υπερβαίνει τις παραδοσιακές προσδοκίες των πελατών για το τι μπορεί να προσφέρει ένα premium compact SUV.

Το LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα της Lexus νέας γενιάς, το οποίο διαθέτει έναν συμπαγή και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα 1.5L. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους. Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις επέτρεψαν στη Lexus να εστιάσει στις επιδόσεις και σε ένα επίπεδο οδηγικής απόλαυσης που δεν ήταν εφικτό με τα προηγούμενα συστήματα. Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος είναι 136 DIN hp/ 100 kW με μέγιστη ροπή 185 Nm.

Ο κινητήρας λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ευφυή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει επίσης ένα νέας σχεδίασης κιβώτιο. Η αναθεωρημένη μονάδα ελέγχου ισχύος είναι τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο, επιλογή που συμβάλει στη χαμηλή γραμμή του καπό του LBX. Επιπλέον χώρος εξοικονομείται με την τοποθέτηση των δύο κινητήρων-γεννητριών σε ξεχωριστούς άξονες, μειώνοντας το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Η μπαταρία NiMH είναι μια ολοκαίνουργια διπολική μονάδα με μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή σχεδιασμό, αλλά παρέχει υψηλότερη απόδοση με πολύ ταχύτερη απόκριση. Έτσι, συμβάλλει στις επιδόσεις του LBX με άμεση, ισχυρή επιτάχυνση όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, καθώς και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.

Η οδηγησιμότητα ενισχύεται επίσης από το Hybrid System Control που έχει την ικανότητα να ‘ευθυγραμμίζει’ τον παραγόμενο ήχο ανάλογα με την επιτάχυνση. Χάρη στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το LBX μπορεί να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες κινούμενο ηλεκτρικά και να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λειτουργία EV, προς όφελος της αποδοτικότητας.

Η αυθεντική ποιότητα SUV του LBX περιλαμβάνει την επιλογή της τετρακίνησης E-Four της Lexus, η οποία εισάγει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά από στάση, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα την κινητήρια δύναμη στους πίσω τροχούς, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος και διατηρώντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Ο πολυτελής χαρακτήρας του LBX επιβεβαιώνεται από τα μέτρα που έχει λάβει η Lexus για τη διαχείριση του θορύβου και των κραδασμών (NVH). Μεταξύ αυτών είναι η προσθήκη ενός άξονα εξισορρόπησης (αντικραδασμικού άξονα) στον κινητήρα για τη μείωση των κραδασμών που μπορεί να δημιουργήσουν βουητό στην καμπίνα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις πόρτες, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί απορροφητικά φύλλα για την καταστολή των θορύβων υψηλής συχνότητας, αλλά και για την ενίσχυση των θορύβων χαμηλής συχνότητας, που εξασφαλίζουν διακριτικό και ευχάριστο ήχο. Για την αντιμετώπιση των κραδασμών και του θορύβου του δρόμου από την οροφή, έχει χρησιμοποιηθεί μαστίχα υψηλής απόσβεσης σε συνδυασμό με έναν εκτεταμένο και αποτελεσματικό μονωτικό υλικό.

Κύρια Χαρακτηριστικά:

Διαστάσεις: 4.190 mm (μήκος) x 1.825 mm (πλάτος) x 1.545 mm (ύψος)

Βάρος: 1280 kg

Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα

Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 kg

Κινητήρας: 1.5 L 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας

Κιβώτιο: Electronic Continuously Variable Transmission

Συνολική ισχύς: 100kW / 136 DIN hp

Επιτάχυνση (0 – 100 km/h): 9,2 δευτ.

Κύκλος στροφής: 10,4 m

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ