Δοκιμάζουμε VW Taigo: 1.0 TSI 110 PS

Η VW έχει βαλθεί να καλύψει κάθε κενό στη γκάμα των μικρών SUV/crossover που διαθέτει, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, έχοντας ήδη δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία, το T-Cross και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc, που κινείται κάπου ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, προσέθεσε κι ένα τρίτο, με «κουπέ» αμάξωμα αυτήν τη φορά, το Taigo. Βασισμένο κι αυτό στην πλατφόρμα MQB A0, που χρησιμοποιείται σε όλα τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ, έχει μήκος 4,266 μ., είναι δηλαδή λίγο μεγαλύτερο από το T-Cross (4,11 μ) αλλά και το T-Roc (4,234 μ.), πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στο κάτω μέρος της μικρομεσαίας κατηγορία.

Το νέο Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG που μας έδωσε η ελληνική αντιπροσωπεία για να δοκιμάσουμε, έχει ως συστατικά, την ποιότητα κατασκευής, τον αποδοτικό κινητήρα, τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και φυσικά το όνομα. Το VW Taigo ως εντελώς νέο μοντέλο διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα infotainment το οποίο βασίζεται στην τελευταία έκδοση του λογισμικό MIB3 που συναντάμε στα ηλεκτρικά μοντέλα ID και στο Golf.

Μπροστά ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ.LIGHT που δένουν αρμονικά με την νέα μάσκα Κοιτώντας πάντως το Taigo από το πλάι σου θυμίζει έντονα το Polo με την διαφορά ότι το Taigo έχει καθαρά την δική του προσωπικότητα.

Η διαφορά ουσιαστικά εμφανίζεται στο πίσω μέρος, με την έντονη κλίση της οροφής, τους ανασηκωμένους ώμους και το μικρότερο παρµπρίζ. Όμορφα είναι και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία και αυτά όπως και τα μπροστινά ενώνονται μεταξύ τους με LED λωρίδες.

Να σημειώσουμε ότι σε σχέση με τα άλλα δυο μοντέλα της VW στο Taigo υπάρχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος ενώ παραμένουν τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά τα οποία επενδύονται στην έκδοση Style, με χρωμιωμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες κατά μήκος του προφυλακτήρα.

Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών αντιλαμβάνεσαι αμέσως την άμεση σχεδιαστική επιρροή από το ανανεωμένο Polo. H ποιότητα κατασκευής είναι δεδομένη και ενισχύεται αποό τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό.Στα hi tech στοιχεία ανήκουν τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8 ίντσες σου δίνει την δυνατότητα παραμετροποίησης ενδείξεων και των γραφικών. Στην οθόνη εμφανίζεται πάντα μόνο ένα κυκλικό όργανο, είτε το ταχύμετρο είτε το στροφόμετρο. Στον πίνακα 10,25 ιντσών εμφανίζονται δύο κυκλικά όργανα με τον χάρτη στη μέση. Η πληροφόρηση είναι πλουσιότατη με ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto & Apple CarPlay.Υπάρχουν συνολικά 4 θύρες USB Type-c, Στην έκδοση Style υπάρχουν χειριστήρια με μπάρες αφής για τη ρύθμιση του αυτόματου κλιματισμού.

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του συστήματα υποβοήθησης οδηγού με ημιαυτόνομη οδήγηση, χάρη στο IQ.DRIVE Travel Assist. Τα συστήματα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων Front Assist, City Emergency Braking και Lane Assist.Εξοπλιςσμός που δεν βρίσεκις εύκολα σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας.

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 438 λίτρων, τιμή η οποία ανεβαίνει στα 1.222 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που διαιρούνται κατά 60-40.Η φ΄όρτωση είναι έυκολη χάρη και στο τετράγωνο σχήμα του.Οι χώροι επιβατών είναι άνετοι ακόμη και για τους πίσω οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους παρά την κεκλιμένη οροφή λόγω της coupe σχεδίασης.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός χιλιάρης κινητήρας TSI με τους 110 ίππους υπάρχει και σ’ αυτό το μοντέλο, στις ανάγκες του οποίου ανταποκρίνεται με απόλυτη επάρκεια. Μια ελαφρά έλλειψη ικανοποίησης πολύ χαμηλά εξαφανίζεται μόλις οι στροφές αρχίζουν να πλησιάζουν τις 2.000, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 20,4 kgm (σταθερά από 2.000 ως 3.000 στροφές), οπότε ο κινητήρας ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις εντολές του οδηγού κι επιταχύνει χωρίς δυσκολία το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9”) είναι απολύτως ικανοποιητικές για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα στο δρόμο. Η αποτελεσματική αξιοποίηση του κινητήρα εξασφαλίζεται και από την σωστή συνεργασία του με το καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 ταχυτήτων. Η κατανάλωση στην πόλη κυμαίνεται γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας σε επαρχιακό δρόμο στα 7 (ίσως και λίγο παρακάτω αν οδηγεί κανείς πολύ οικονομικά). Στον αυτοκινητόδρομο όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης, γιατί θα υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά ότι τα SUV (γενικώς) υστερούν σε αεροδυναμική από τα συμβατικά αμαξώματα, οπότε η κατανάλωση αυξάνεται περισσότερο στις υψηλές ταχύτητες.

Οδηγώντας
Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που είναι ένα ευρύχωρο μικρό οικογενειακό SUV, προδιαθέτουν και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα και δεν προκαλεί για γρήγορη οδήγηση, δεν προβληματίζει όμως καθόλου στο δρόμο, όπου αποδεικνύεται ασφαλές και ευκολοδήγητο. Έχει αρκετά καλό κράτημα, είναι κάπως υποστροφικό στην πίεση, αλλά αρκετά προοδευτικά, δεν αιφνιδιάζει και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις, ενώ κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά βελτιώνεται στην πίεση, ενώ τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν. Η ποιότητα κύλισης προδίδει την κατηγορία στην οποία ανήκει, αφού δεν έχει το «αρχοντικό» πάτημα ενός Passat και οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις του ακολουθούν με λιγότερη ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Η άνεση που προσφέρει πάντως είναι επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να γίνεται κουραστικό αλλά και χωρίς να ξεχωρίζει.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ την ίδια στιγμή τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος σου επιτρέπουν να κινηθείς με άνεση σε σχετικά καλούς χωματόδρομους. Αν υπερβάλετε και κινηθείτε σε σκληρά και πιο απότομα εδάφη, μπορεί να έχετε… μικροτραυματιμσούς στο κάτω μέρος.

Στον ανοιχτό δρόμο η κίνηση είναι υποδειγματική με τους επιβάτες να καταεβαίνουν ξεκούραστοι ενώ η ποιότητα κύλισης κολουθεί την πεπατημένη της εταιρείας. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην παρατεταμένη χρήση.

Είναι προφανές ότι, αν και το Taigo είναι λίγο μεγαλύτερο από τα δύο άλλα μικρά SUV της VW, ο στόχος με τη δημιουργία του ήταν το ίδιο κοινό, αυτό που αγοράζει ως οικογενειακό αυτοκίνητο ένα μικρό SUV με τιμή σχετικά προσιτή, χωρίς συμβιβασμούς σε λειτουργικά χαρακτηριστικά. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει κάθε πιθανή απαίτηση που δεν θα κάλυπταν για τους πιθανούς πελάτες τα άλλα δύο μοντέλα της, δημιούργησε ένα ακόμα, λίγο μεγαλύτερο, αλλά και λίγο πιο κομψό, χωρίς να προσφύγει σε υπερβολικά ακριβές λύσεις (και σε επίπεδο υλικών στο εσωτερικό) που θα έκαναν μη ανταγωνιστική την τιμή του. Έχοντας, λοιπόν, τρία διαφορετικά αυτοκίνητα στην ίδια κατηγορία, με αντίστοιχα μηχανικά μέρη και με μικρές διαφορές στις τιμές, μπορεί να πει πλέον στον υποψήφιο πελάτη που μπαίνει στις εκθέσεις της «ό,τι θέλετε, το έχουμε»!

Το VW Taigo έχει πετύχει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε. Με σπορ κουπέ εμφάνιση και με premium εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πιάσει υψηλή θέση στις πωλήσεις. Άλλωστε έχει στην ούγια το σήμα της VW που εγγυάται για την αξία του. Για να το αποκτήσετε στην έκδοση Style χρειάζεστε 28.250 ευρώ.Οι τιμές πάντως ξεκινούν από τα 22900 ευρώ.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ