Ταινίες της εβδομάδας: Τομ Κρουζ, «Δράκος του Ντίσελντορφ» και Κρίστοφερ Λι από τα παλιά

Μπλοκ μπάστερ, παιδικά, ευρωπαϊκός και παγκόσμιος κινηματογράφος, μαζί με επανεκδόσεις. Αυτά τα χρώματα έχει η κινηματογραφική σημαία της εβδομάδας που ξεκινά στις 13 Ιουλίου 2023.

Τα παιδιά των άλλων (Other People’s Children)

Η Rachel στα 40 μπορεί να μην έχει γίνει μητέρα, εργάζεται όμως σε σχολείο και εκεί βρίσκει όσα χρειάζεται: παιδιά, φίλους, αποδοχή και προσωπική εξέλιξη. Όταν ερωτεύεται τον Ali, δένεται και με την τετράχρονη κόρη του, την Leila. Αυτή η ανιδιοτελής αγάπη σε αυτή την ηλικία κρύβει ένα μεγάλο κίνδυνο: να αγνοήσει τα όρια της έκφρασης της αγάπης της. Συγκινητικό και αγχωτικό, επίπονο και σε σημεία γεμάτο πραγματικούς προβληματισμούς. Αυτά είναι «Τα Παιδιά των Άλλων».

Ρίκι ο πελαργός και το μυστήριο του χαμένου θησαυρού (Richard the stork and the mystery of the great jewel)

Ο Ρίκι αισθάνεται απογοήτευση και θλίψη που αυτή τη φορά δεν του επέτρεψαν να αναλάβει την κατεύθυνση των συντρόφων του προς τον Βορρά. Όταν θα συναντήσει ένα κοπάδι από σπουργίτια θα τον βάλουν σε μπελάδες και η ανάγκη αναζήτησης της ελευθερίας θα οδηγήσει τους φτερωτούς μας φίλους στη λύση ενός μυστηρίου και την εύρεση ενός θησαυρού. Στη συνέχεια των περιπετειών του Ρίκι, υπάρχει αισθητή βελτίωση των τεχνικών του animation, με την ιστορία να κινείται στα γνωστά μονοπάτια: φιλία, ελευθερία, νίκη και ηρωισμός. Αποκλειστικά για μικρούς θεατές.

Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση – Μέρος Πρώτο (Mission Impossible 7 – Dead Reckoning – Part 1)

Στην ταινία «Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση Μέρος Πρώτο», o Ethan Hunt (Tom Cruise) και η IMF ομάδα του αναλαμβάνουν την πιο επικίνδυνη αποστολή της καριέρας τους: Πρέπει να εντοπίσουν ένα τρομακτικό νέο όπλο που απειλεί την ανθρωπότητα προτού αυτό πέσει στα λάθος χέρια. Καταδίωξη χωρίς έλεος, φρενήρης ρυθμός, δυνατό cliffhanger στη λήξη του πρώτου μέρους της νέας περιπέτειας. Ό,τι υπόσχονται δηλαδή οι ταινίες της σειράς αυτής.

Συμφωνίες [Maestro(s)]

Ο François ολοκληρώνει μια μακρά και λαμπρή διεθνή καριέρα στην κλασσική μουσική, και ο Denis ακολουθεί τα βήματά του. Όταν ο πρώτος καταλάβει το λόγο που τελικά επιλέχτηκε να παρουσιάσει τη δουλεία του στη σκάλα, θα πρέπει να πάρει αποφάσεις που δεν είχε συνυπολογίσει.

Οι Γάλλοι τα τελευταία χρόνια αρέσκονται στο να εμπλέκουν ιστορίες της κλασικής μουσικής και όπερας ως υλικό για να τονίσει τη σύγκρουση με τη μεταγενέστερη γενιά. Στις «Συμφωνίες» που γίνονται υλικό για «ασυμφωνίες», η συνταγή παραμένει ίδια… όπως και η επίγευση.

Δυο εισιτήρια για τις κυκλάδες (Two tickets to Greece)

Η Μπλαντίν και η Μαγκαλί αποφασίζουν να επισκεφτούν την Ελλάδα, και να συναντήσουν την καρδιακή τους φίλη που έχει ήδη σχέση με Έλληνα. Καμία τους δεν έχει υπολογίσει όμως ότι το χρονικό διάστημα που δεν έκαναν παρέα, οι προτεραιότητες τους και οι επιθυμίες τους έχουν αλλάξει. Στιγμές φαρσικού χιούμορ διαδέχονται θαλασσοδαρμένο χιούμορ ενηλικίωσης αλά γαλλικά. Ο χρόνος περνάει ευχάριστα και ανέμελα, παρά τις συγκρουσιακές στιγμές των ηρωίδων, που σε στιγμή αντιλαμβάνεσαι την προσχηματική τους φόρμα. Η ταινία γυρίστηκε στην Αμοργό, όπου στο παρελθόν ο Λικ Μπεσόν κινηματογράφησε το Απέραντο γαλάζιο.

Ramona

Η Ραμόνα συνειδητοποιεί πως ο άνθρωπος που πρόσφατα γνώρισε και ερωτεύτηκε, είναι ο σκηνοθέτης που έχει αναλάβει την ταινία για την οποία βασανίζεται να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Φεστιβαλικής κοπής κωμωδία που κάνει φιλότιμες προσπάθειες για να χτίσει ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Εκεί τα καταφέρνει, στο ρυθμό όμως θέλει προσπάθεια.

Το χέρι που σκοτώνει [Shadow of a doubt (1943)]

Στο «Χέρι που σκοτώνει», η Τσάρλυ θα συναντήσει μετά από καιρό τον θείο της Τσάρλυ τον οποίο και έχει πολύ ψηλά στα μάτια της. Εκείνος κρύβεται στη μικρή τους πόλη για να αποφύγει τη σύλληψή του. Εκείνη όμως τον αγαπάει με απερίγραπτο θαυμασμό. Το σύνδρομο Ηλέκτρας, η σχέση της με έναν τίμιο ντετέκτιβ και οι αποφάσεις της θα θέσουν τις αμφιβολίες υπό νέο έλεγχο και πρίσμα. Υποψήφιο για Όσκαρ σεναρίου με τον Χίτσκοκ να τελειοποιεί τη δόμηση του σασπένς στην ασπρόμαυρη δημιουργία του.

Μ, ο Δράκος του Ντίσελντορφ

Το «Μ» ή αλλιώς «Ο δράκος του Ντίσελντορφ» είναι η πρώτη ταινία που παρουσιάζει πολυδιάστατα το προφίλ ενός κατά συρροήν δολοφόνου. Ο Φρίτζ Λανγκ φτιάχνει ένα κομψό με προσεγμένα όλα τα κάδρα του πορτραίτο που κορυφώνει την αγωνία και μεθοδικά αναδεικνύει τον δολοφόνο μέσα από τη σκιά του. Ιδανικό για τη μεγάλη οθόνη.

Το καταραμένο σκιάχτρο [The Wicker Man (1973)]

Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με το «Καταραμένο Σκιάχτρο» του Ρόμπιν Χάρντυ. Ένας πουριτανός αστυνομικός ερευνά μια υπόθεση σε ένα χωριό της Σκωτίας. Εκεί κανένας δεν αναγνωρίζει ένα κορίτσι που έμενε μαζί τους στη σέχτα. Κάποιοι δε ισχυρίζονται ότι δεν υπήρξε ποτέ. Όλα αυτά όμως κρύβουν επιμελώς στοιχεία της πίστης τους που συνδέεται με τον παγανισμό και τις ανθρωποθυσίες για εξαγνισμό. Ο Κρίστοφερ Λι και ο Έντουαρντ Γουντγουάρντ δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας στην καλοκουρδισμένη υποβλητική ατμόσφαιρα της ταινίας που -δυστυχώς- δεν αναγνωρίστηκε η σημασία της στις μέρες της. Πλέον είναι δείγμα εμπνευσμένης γραφής του σασπένς και ταινία που επηρέασε ισάξια δυνατές ταινίες, όπως το «Μεσοκαλόκαιρο». Η τελική σκηνή με το φλεγόμενο σκιάχρο, σεναριακά και σκηνοθετικά είναι μοναδική. Δυστυχώς υπήρξε και ένα ανέμπνευστο ριμέικ με τον Νίκολας Κέιτζ. Αυτό αγνοήστε το.

Πηγή: ertnews.gr