Δοκιμή: Yamaha Tracer 7

Το Yamaha Tracer 7 βρίσκεται ανάμεσά μας από το 2016 και μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να ισχυριστεί ότι ανήκει σε εκείνα τα μοντέλα τα οποία βοήθησαν την ιαπωνική φίρμα να επιστρέψει δυναμικά στις υψηλές θέσεις των πωλήσεων στις περισσότερες αγορές του κόσμου. Από την πρώτη στιγμή το μεσαίο sport touring μοντέλο της Yamaha κέρδισε το κοινό με την καλή οδηγική του συμπεριφορά, την σύγχρονη εμφάνιση και τον διασκεδαστικό κινητήρα, δημιουργώντας ένα σύνολο που μπορούσε να κάνει τα πάντα και μάλιστα καλά.

Ανέκαθεν ένα από τα δυνατά σημεία του Tracer 7 ήταν η εμφάνιση. Η Yamaha λοιπόν φρόντισε να διατηρήσει τη δομή της μοτοσικλέτας προσθέτοντας μικρές λεπτομέρειες και νέους χρωματισμούς. Από όποια μεριά και αν το κοιτάξεις, το Tracer είναι όμορφο. Τα σημεία που ξεχωρίζει είναι η μάσκα με τους LED προβολείς κάτω από τα DRL «φρύδια», οι ζάντες που είναι βαμμένες στο αγωνιστικό χρώμα μπλε της Yamaha, η κοντή εξάτμιση που περνάει κάτω από το ψαλίδι και η αναγνωρίσιμη ουρά.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά CP2 των 689 κ.εκ. με απόδοση 73,4 ίππους στις 8.740 σ.α.λ. και ροπή 68Nm στις 6.500 σ.α.λ. Το σύνολο είναι πλέον στην καλύτερη και πιο ώριμη φάση του έχοντας γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι περνάει με απίστευτο τρόπο τη δύναμη στον πίσω τροχό τόσο χάρη στη διάταξη του στροφάλου (crossplane) όσο και χάρη στον πολύ καλό ψεκασμό που διαθέτει. Είτε ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, είτε κινείσαι μέσα στην πόλη το σύνολο είναι διασκεδαστικό και άκρως αποτελεσματικό ικανοποιώντας και τον πιο απαιτητικό. Η κατανάλωση κυμαίνεται μέσα στην πόλη στα 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν κινηθείς πιο γρήγορα και πιέσεις θα ανέβει στα 6,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Ο νέος χρωματισμός σε μαύρο ματ με τις χρυσές ζάντες σίγουρα δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας στη μοτοσικλέτα, ενώ η χαρακτηριστική ουρά με το LED φωτιστικό σώμα στο πίσω μέρος διατηρούν την ταυτότητα της Tracer 7. Στις λεπτομέρειες που θα παρατηρήσει κανείς είναι σίγουρα η νέα οθόνη TFT 5 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας. Διαθέτει δύο θεματικές επιλογές Touring και Sport, ενώ οι λειτουργίες γίνονται πανεύκολα από μια ροδέλα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Συνολικά, η Yamaha Tracer 7, χωρίς να έχει αλλάξει σημαντικά την σχεδιαστική της δομή, εκπέμπει έναν αέρα φρεσκάδας που δεν περνάει απαρατήρητη. Το σημείο στο οποίο παραμένει αναλλοίωτη η νέα Tracer 7 είναι ο κινητήρας. Ο δικύλινδρος σε σειρά CP2 των 689 κ.εκ. αποδίδει 72,4 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 67 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. έχοντας αποδείξει σε πάρα πολλές περιπτώσεις την αξία του. Ο ψεκασμός έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ζωηρές επιδόσεις, αλλά παράλληλα να έχει την απαραίτητη φιλικότητα που χρειάζεται ο αναβάτης στην καθημερινότητα.

Το σύνολο συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και έναν βουτυρένιο συμπλέκτη. Ο χαρακτήρας του κινητήρα σίγουρα έχει αναβαθμιστεί στο νέο Tracer 7 δίνοντάς του περισσότερη ζωντάνια και καλύτερη απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.Παράλληλα, είναι πολύ οικονομικό σε καύσιμο με την κατανάλωση να μένει κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Ίσως η πιο βασική επέμβασηστο νέο Tracer 7 αφορά τις αναρτήσεις. Το πλαίσιο παραμένει το γνωστό ελαφρύ ατσάλινο με compact διαστάσεις το οποίο συνεργάζεται με ένα αλουμινένιο ψαλίδι. Στις αναρτήσεις όμως έχουμε ένα αναβαθμισμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. το οποίο απέκτησε ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς.

Το ίδιο συμβαίνει και με το αμορτισέρ πίσω που είναι επίσης ρυθμιζόμενο βελτιώνοντας συνολικά την συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Τα φρένα επίσης είναι αναβαθμισμένα με δίσκους 298 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 245 χιλ. πίσω που συνεργάζονται με σύστημα ABS.

Το αποτέλεσμα αυτής της αναβάθμισης γίνεται αντιληπτό άμεσα, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Η μοτοσικλέτα έχει ελαφρώς διαφορετική γεωμετρία που την κάνει πιο ευέλικτη και άμεση στις αντιδράσεις. Το εμπρός μέρος είναι εξαιρετικό με πολύ καλή αίσθηση τόσο στο φρενάρισμα όσο και στη διάρκεια του στριψίματος, ενώ η πρόσφυση που προσφέρει είναι αυξημένη ακόμα και σε κακής ποιότητας άσφαλτο.

Η μοτοσικλέτα στρίβει πανεύκολα, παραμένει σταθερή και μπορεί να γίνει διασκεδαστική όταν κινηθείς σβέλτα. Η ποιότητα των αναρτήσεων φαίνεται ακόμα καλύτερα όταν πιέσεις περισσότερο στις στροφές και αντιληφθείς ότι η μοτοσικλέτα πλέον έχει αποκτήσει ένα σπορ DNA που θα εκτιμήσει ακόμα και ο έμπειρος αναβάτης. Τα φρένα δεν θα προβληματίσουν σε όλες τις συνθήκες οδήγησης παρέχοντας προοδευτικότητα και ακρίβεια που με χαρακτηριστική άνεση ακινητοποιούν τα 197 κιλά της μοτοσικλέτας.

Η Tracer 7 είναι πολύ ικανή και στο ταξίδι με το πακέτο αναρτήσεων/πλαισίου να προσφέρει σταθερότητα. Παράλληλα,η κάλυψη από τον άνεμο είναι αρκετά καλή, κυρίως χάρη στη ρυθμιζόμενη (με το ένα χέρι) ζελατίνα. Η θέση οδήγησης είναι άνεση και σε φέρνει πολύ κοντά στο τιμόνι, ενώ με το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων μπορείς να διανύσεις πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα.

Το ραφινάρισμα που έχει κάνει η στη νέα Tracer 7 δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αστοχίες. Η μοτοσικλέτα έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά και σε σημεία που δεν θα το περίμενε κανείς.Αυτό που ίσως θα θέλαμε να έχει η ανανεωμένη έκδοση είναι ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης κυρίως για ψυχολογικούς λόγους αφού ο τρόπος που περνάει η δύναμη στον πίσω τροχό μπορεί να χαρακτηριστεί τέλεια.

Σε όλες τις εκφάνσεις της οδήγησης (επιτάχυνση, στρίψιμο, φρενάρισμα) είναι πολύ καλύτερη, προσθέτοντας στην φαρέτρα της και τον σπορ χαρακτήρα που ίσως της έλλειπε. Η all-around πρόταση της Yamaha έχει και με τη βούλα πλέον το σπορ DNA της εταιρείας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha Tracer 7

Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, CP2
Κυβισμός: 689cc
Ισχύς: 72,4 PS / 8.750 rpm
Ροπή: 67 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Ρεζερβουάρ: 17 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 197 kg
Τιμή: 9.390 ευρώ

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ