Yβριδικές εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 5 Sedan και BMW iX 5 Hydrogen

Εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική BMW i5, θα αποκαλυφθούν δύο ακόμη παραλλαγές μοντέλων με συστήματα ηλεκτροκίνησης στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου. Ήδη από την άνοιξη του 2024, δύο μοντέλα με προηγμένη plug-in υβριδική τεχνολογία θα προστεθούν στη γκάμα της νέας BMW Σειράς 5 Sedan. Οι εξακύλινδροι και τετρακύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες τους από τη νέα γενιά αρθρωτών μονάδων Efficient Dynamics θα συνδυάζονται ο καθένας με την πιο σύγχρονη τεχνολογία BMW eDrive για plug-in υβριδικά συστήματα. Ο συνδυασμός αυτός θα αποφέρει μια αξιοσημείωτη αύξηση της ισχύος, βελτιώνοντας παράλληλα την αποδοτικότητα και την ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με την απερχόμενη γενιά μοντέλων.

Ο ηλεκτροκινητήρας που έχει αναπτυχθεί ειδικά για το νέο plug-in υβριδικό σύστημα ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport μαζί με τα ηλεκτρονικά ισχύος του. Η ενσωματωμένη αυτή μονάδα συνεισφέρει έως και 145 kW/197 hp στη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ των 360 kW/489 hp στην περίπτωση της νέας BMW 550e xDrive Sedan (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,1 – 0,8 l/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 22,5 – 20,1 kWh/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 24 – 19 g/km στον κύκλο WLTP, προσωρινά στοιχεία) και 220 kW/299 hp για τη νέα BMW 530e Sedan (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 0,8 – 0,6 l/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 21,4 – 18,9 kWh/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 19 – 14 g/km στον κύκλο WLTP, προσωρινά στοιχεία).

Μια καινοτομία που κατοχυρώθηκε από την BMW χρησιμοποιήθηκε για τη βελτίωση της απόδοσης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα στα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα: ένα σύστημα pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της ονομαστικής ροπής των 280 Nm σε πραγματική ροπή έως και 450 Nm στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων του κινητήρα. Επομένως, ο συμπαγής ηλεκτροκινητήρας είναι σε θέση να αυξήσει τη ροπή σε επίπεδο που κανονικά θα ήταν εφικτό μόνο με τη χρήση μιας μεγαλύτερης μονάδας, γεγονός που γίνεται αισθητό τόσο κατά την επιτάχυνση από στάση όσο και εν κινήσει. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει πλέον τα 79 – 90 km (WLTP) για τη νέα BMW 550e xDrive Sedan και τα 87 – 101 km (WLTP) για τη νέα BMW 530e Sedan.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής τάσης στο κάτω μέρος του αμαξώματος είναι επωφελής τόσο για το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου όσο και για τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ο οποίος φτάνει συνολικά στα 520 λίτρα στα plug-in υβριδικά μοντέλα – αντίστοιχος με αυτόν που προσφέρουν οι εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ωφέλιμη ενέργεια που παρέχει η μπαταρία υψηλής τάσης έχει ανέβει στις 19,4 kWh. Παράλληλα, η μέγιστη ισχύς φόρτισης έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και ανέρχεται πλέον στα 7,4 kW, επιτρέποντας την πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης από 0 στο 100% σε 3 ώρες. Όταν συνδέεται σε συμβατική οικιακή πρίζα, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 9,8 ώρες.

Πρωτοποριακή: BMW iX 5 Hydrogen 

Η BMW iX5 Hydrogen που παρουσιάζεται στην IAA Mobility 2023 αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της ισχυρής καινοτόμου δύναμης της εταιρείας στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης. Μια πιλοτική σειρά αντιτύπων του Sports Activity Vehicle με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, που αναπτύχθηκε με βάση την τρέχουσα BMW X5, έχουν τεθεί ήδη σε κυκλοφορία για λόγους επίδειξης και δοκιμών με διάφορα target groups σε όλο τον κόσμο. Αυτό επιτρέπει σε επιλεγμένες ομάδες που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου να βρεθούν πίσω από το τιμόνι της BMW iX5 Hydrogen και να αποκτήσουν για πρώτη φορά μια άμεση εικόνα των χαρακτηριστικών του.

Η BMW iX5 Hydrogen είναι εξοπλισμένη με την τελευταία, πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Η εξαιρετικά ενσωματωμένη μονάδα κίνησης στον πίσω άξονα αντλεί την ενέργειά της από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης με τεχνολογία ιόντων λιθίου, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για το όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και παράγει μέγιστη ισχύ 295 kW/401 hp. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επίσης ως γεννήτρια που τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία υψηλής απόδοσης κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα.

Οι δύο δεξαμενές υδρογόνου από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) έχουν συνολική χωρητικότητα 6 kg (πλήρωση εντός 3 – 4 λεπτών), σε αέρια μορφή, με πίεση 700 bar. Στο σύστημα κυψελών καυσίμου λαμβάνει χώρα μια χημική αντίδραση μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου του αέρα, μέσω της οποίας παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η BMW iX5 Hydrogen επιτυγχάνει αυτονομία 504 χιλιομέτρων (WLTP) χωρίς ανεφοδιασμό. Το υδρογονοκίνητο SAV ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 km/h σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 180 km/h.

Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει ικανότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και σύντομες στάσεις για ανεφοδιασμό με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και το δυναμικό χαρακτήρα μιας BMW. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου δύναται – εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις – να αποτελέσει έναν επιπλέον πυλώνα στο μελλοντικό χαρτοφυλάκιο συστημάτων κίνησης του BMW Group. Στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου μετασχηματισμού του, το BMW Group ακολουθεί μια προσέγγιση που υποστηρίζει όλες τις τεχνολογίες συστημάτων κίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προετοιμάζεται για τις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών, τα πρότυπα υποδομής και τα πολιτικά και ρυθμιστικά πλαίσια στις διάφορες περιοχές του κόσμου. Αυτός ο βαθμός ευελιξίας επιτρέπει στο BMW Group να αντιδρά ταχύτατα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των αγορών σε όλες τις καταστάσεις και να προσφέρει σε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες τις κατάλληλες προτάσεις μοντέλων ανά πάσα στιγμή.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ