Δοκιμάζουμε CFMOTO 800MT Touring

H 800ΜΤ είναι πολύ καλοφτιαγμένη, εκπέμπει μια πολυτέλεια που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα με διπλάσια τιμή και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Eχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία στον σχεδιασμό της όπως το φωτιστικό σώμα LED εμπρός, τα σμιλευμένα πλευρικά πλαστικά του ρεζερβουάρ, το εκλεπτυσμένο φτερό κάτω από τους προβολείς και την minimal ουρά. Το ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει με αυτήν την CFMoto τ καταλαβαίνεις άμεσα από την πρώτη στιγμή που κοιτάξεις την 800MT. Το σχεδιαστικό κέντρο Kiska ανέλαβε να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα «ευρωπαϊκό» μοντέλο περιπέτειας με στοιχεία που δεν συναντάμε εύκολα στην κατηγορία.

Ο κινητήρας της CFMoto 800MT είναι ο προηγούμενης γενιάς δικύλινδρος σε σειρά της KTM των 799 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 95 ίππους και 76 Nm ροπής. Συνοδεύεται από ένα υπερσύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Bosch που παρέχει δύο επιλογές οδήγησης και ομαλοποιεί την απόκριση στο γκάζι. Την μετάδοση έχει αναλάβει 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο συνεργάζεται με quickshifter (στην έκδοση Touring), ενώ η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη και με συμπλέκτη ολίσθησης.

Βασικό στοιχείο στην απόδοση του κινητήρα της 800MT είναι το έντονο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Από στάση οι επιταχύνσεις της μοτοσικλέτας είναι εντυπωσιακές, αλλά όσο ανεβαίνει το στροφόμετρο η απόδοση ομαλοποιείται. Η ζωντάνια σίγουρα δεν λείπει από το σύνολο, το ίδιο και η δύναμη η οποία αντικατοπτρίζεται στο ταχύμετρο με νούμερα κοντά στα 200 Km/h. Επιπλέον, η κατανάλωση παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα γράφοντας 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτή οδήγηση.

Στην έκδοση 800MT Touring η CFMoto έχει φροντίσει να εξοπλίσει τη μοτοσικλέτα με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον κόσμο των δύο τροχών. Στο επίπεδο των ηλεκτρονικών, η Touring διαθέτει quickshifter, σύστημα ABS στροφής στα φρένα της Continental, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα Cruise Control και LED φώτα.

Το 800ΜΤ εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο και στο δρόμο, τις αρετές που το συνοδεύουν σε τεχνικό και εξοπλιστικό επίπεδο. Παρά το σεβαστό όγκο του είναι άκρως φιλικό στη χρήση, χάρη στο εξαιρετικό ζύγισμα που προσφέρει ευελιξία σε κάθε συνθήκη, ενώ η βολική θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να κάθεσαι μέσα στη μοτοσυκλέτα, διευκολύνει σε επιτόπιες μανούβρες και στατικές μετατοπίσεις.Στην πυκνή κίνηση, χάρη στο κοφτερό τιμόνι που βρίσκεται ψηλά πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων ελίσσεσαι χωρίς δισταγμό, ενώ ο κινητήρας παρέχει αρκετή ροπή χαμηλά για να ξεγλιστρά αβίαστα από κάθε εμπόδιο, διατελώντας ικανοποιητικά τα commuter καθήκοντα του. Μοναδικό παράπονο η μέτρια απαγωγή θερμότητας από το ψυγείο, το οποίο συσσωρεύει αρκετή ζέστη στα πόδια του αναβάτη δυσκολεύοντας την οδήγηση σε πολύ ζεστές μέρες. Με την ίδια ευκολία, το 800ΜΤ μπορεί να ταξιδέψει άνετα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κοντά στα 160χλμ./ώρα, με σωστή ανεμοκάλυψη και εξαιρετική σταθερότητα από το άκαμπτο πλαίσιο. Η τελική του ξεπερνάει τα 200χλμ./ώρα, με ανάλογο κόστος σε κατανάλωση και κραδασμούς κοντά στα κόκκινα. Η δύναμη του κινητήρα και το πακέτο περιφερειακών σου ανοίγουν την όρεξη για περιπέτεια.

Το 800ΜΤ δεν διστάζει να πάρει μεγάλες κλίσεις, με το τρίπτυχο πλαίσιο-αναρτήσεις-ελαστικά να προσφέρουν απλόχερα πρόσφυση.Οι αναρτήσεις απορροφούν κάθε κακοτεχνία, λακκούβα και νεροφάγωμα που θα συναντήσεις, εστιάζοντας και στην άνεση, ενώ η δυνατότητα ρύθμισης σου χαρίζει το πλεονέκτημα να τις φέρεις στα μέτρα σου ανάλογα το πεδίο που κινείσαι. Ευχάριστη έκπληξη αποτελούν τα φρένα, με αρκετή δύναμη σε κάθε επιβράδυνση. Χαρακτηριστικά, πετυχαίνει πλήρη ακινητοποίηση από τα 100χλμ./ώρα στα 0 μέσα σε μόλις 42,6 μέτρα, παρά την ευαίσθητη λειτουργία του ABS. Ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει ψηλά και η επιτάχυνση είναι άμεση χάρη και στις ακαριαίες αλλαγές από το quickshifter. Τα νούμερα αποδεικνύουν τις δυνατότητες του μοτέρ, με το 0-100 να έρχεται μέσα σε 4 δευτερόλεπτα και το 60-120 να διαρκεί μόλις 5,3. Ιδανικά ένα traction control θα πρόσθετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ειδικά σε συνθήκες βροχής, καθώςκαι τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν βοηθούν όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο. Η κίνηση στο χώμα προστίθεται στο μακρύ κατάλογο των δυνατοτήτων του 800ΜΤ. Θα σε πάει κυριολεκτικά παντού χωρίς να σε δυσκολέψει, κάνοντας τα 799 κυβικά και το σωστά κατανεμημένο βάρος της να φαντάζουν ιδανικά όταν οι καταστάσεις το απαιτήσουν.

O αναβάτης μπροστά στα μάτια του συναντάει μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών η οποία διαθέτει προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Στην οθόνη επίσης μπορεί να παρακολουθήσει κανείς την πίεση των ελαστικών, ενώ η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη και τα grip και η σέλα είναι θερμαινόμενα. Με λίγα λόγια στην CFMoto 800MT Touring δεν λείπει τίποτα.
Μπορείς να ξεχωρίσεις την ποιότητα της 800MT Touring από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις στη σέλα της. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι φιλικό και ανθεκτικό και συνεργάζεται με ποιοτικές αναρτήσεις της KYB. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 43mm και πίσω ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Τα φρένα έχει αναλάβει σύστημα της J.Juan με δύο δίσκους 320mm εμπρός, ενώ οι τροχοί είναι ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω. Στην έκδοση Touring υπάρχει και αμορτισέρ τιμονιού.
Τα ευχάριστα στο 800MT Touring ξεκινούν από την πολύ ουδέτερη και άνετη θέση οδήγησης. Η μοτοσικλέτα έχει μια ευχάριστη αίσθηση ευελιξίας, κάτι που κάνει τα 231 κιλά της να εξαφανιστούν. Δεν έχει πρόβλημα να γύρει στις στροφές με αυτοπεποίθηση και να στρίψει με σταθερότητα προσφέροντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη. Στον ανοιχτό δρόμο και με υψηλές ταχύτητες η μοτοσικλέτα παραμένει ακλόνητη στην τροχιά της, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά αν και τους λείπει λίγη αίσθηση σε δυνατά φρεναρίσματα.
Συνολικά, η 800MT Touring είναι μια αποτελεσματική, ευχάριστη μοτοσικλέτα να την οδηγείς, ενώ χάρη στις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου για να εξερευνήσεις ακόμα περισσότερες αρετές της.

Η CFMoto 800MT Touring είναι η πρώτη προσπάθεια της κινέζικης μάρκας να παρουσιάσει έναν άξιο αντίπαλο για να τα βάλει με Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία. Η μοτοσικλέτα οπτικά, ποιοτικά και δυναμικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους αντιπάλους της έχοντας πάρα πολλά θετικά στοιχεία και έναν πάρα πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Είναι μια υπέροχη μοτοσικλέτα και με διαφορά η καλύτερη εκπρόσωπος από την Κίνα μέχρι τώρα. Αν αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια της CFMoto στις μεγάλες premium μοτοσικλέτες, τότε οι παραδοσιακές δυνάμεις των δύο τροχών θα έχουν χάσει τον ύπνο τους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 799 κ.εκ.
Ισχύς: 95 hp @ 9.000 σ.α.λ.
Ροπή: 77 Nm @ 7.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Βάρος: 231 κιλά
Ρεζερβουάρ: 19 λίτρα
Τροχοί: 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Τιμή: 9.990 ευρώ

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ