Δοκιμή Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8

Η Citroen είναι γνωστή εδώ και πολλά χρόνια για τις καινοτομίες, τις νέες τάσεις που δημιουργεί και για το γεγονός ότι δεν ακολουθεί την πεπατημένη οδό και από πλευράς σχεδιασμού. Με το νέο μικρομεσαίο της μοντέλο C4 X έρχεται κόντρα στα στερεότυπα, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει υιοθετήσει στοιχεία από τρεις κατηγορίες. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια μικρομεσαία «κούρσα» της σύγχρονης εποχής, η οποία παρέχει ανέσεις μεσαίων μοντέλων.

Όπως και ο μεγάλος αδερφός που ονομάζεται C5 X, το Citroën C4 X αναμιγνύει στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. Από τα SUV επιλέγει την προστασία του αμαξώματος, τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου (690 mm) και την τονισμένη απόσταση από το έδαφος (156 mm). Και από τα 4θυρα «κουπέ» ή fastback την έντονα οπισθοκλινή οροφή και το αεροδυναμικό προφίλ (Cd:0,29). Τι μένει λοιπόν; H ξεχωριστή πόρτα του χώρου αποσκευών. Το σήμα κατατεθέν των σεντάν…

Αυτό σημαίνει ότι δεν ενσωματώνει το πίσω παρμπρίζ, κάτι που κάνει το άνοιγμα φόρτωσης σχετικά μικρό. Εάν τώρα σε αυτήν την παράμετρο προσθέσουμε και το σχετικά ψηλό κατώφλι, τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι η πρακτικότητα του χώρου αποσκευών δεν είναι η κορυφαία. Υπάρχουν όμως άλλες εκδόσεις του C4 γι’ αυτό.

To Citroën C4 X έχει μήκος 4,6 m, που σημαίνει ότι είναι 24 cm μεγαλύτερο από το χάτσμπακ C4 C-Cross. Το μεταξόνιο παραμένει βέβαια στα 2,67 m, συνεπώς η αύξηση των διαστάσεων προκύπτει μόνο από την επιμήκυνση του πίσω προβόλου.

Από εκεί και πέρα το εμπρός τμήμα είναι πανομοιότυπο με του Citroën C4 C-Cross, με τη φαρδιά και επιβλητική όψη να προσδίδει κύρος και δυναμισμό και φυσικά να φιλοξενεί τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας: Citroën LED Vision, σε σχήμα “V”.

Το εσωτερικό του C4 X είναι γνώριμο σε σχεδίαση, ποιότητα και τεχνολογία, αφού επίσης βασίζεται στο χάτσμπακ C4. Τα πλαστικά τμήματα στο πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών αποτελούνται από αφρώδη υλικά και δεν εμφανίζουν ατέλειες ως προς τη συναρμογή και το φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 10”, η οποία ενσωματώνει τις λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης και των στοιχείων παραμετροποίησης του αυτοκινήτου.

Το σύστημα πολυμέσων «My Citroën Drive Plus» προσφέρει 3D Connected Navigation, χειρισμό widget, ασύρματο Mirroring (Android Auto, Apple CarPlay), αναγνώριση φυσικών φωνητικών εντολών και Over-The-Air ενημερώσεις. Είναι χαρακτηριστικά που πλαισιώνονται από ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και δύο μπουτόν για τα βασικά μενού της κεντρικής οθόνης. Επιπλέον, μία σειρά από διακόπτες για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού έχουν εγκατασταθεί στη γνώριμη θέση, χαμηλότερα στην κονσόλα.

Ο ψηφιακός πίνακας έχει μικρότερη διαγώνιο, στις 7’’, δεν παύει ωστόσο να είναι ευανάγνωστος και να προσφέρει στον οδηγό τις πληροφορίες που χρειάζεται μέσα από μία γκάμα διαφορετικών απεικονίσεων. Ως κερασάκι στην τούρτα προσθέστε το head–up display, το οποίο ανήκει στον εξοπλισμό των εκδόσεων Shine και Shine Pack, δηλαδή των πιο πλούσιων στην γκάμα του μοντέλου

Ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει τα 510 lt, που είναι 130 περισσότερα από του χάτσμπακ C4. Και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δύναται να εκτοξευτεί στα 1.360 lt.

Σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης, είναι ψηλά τοποθετημένη ούτως ώστε να προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα. Το κάθισμα όμως δεν έχει πολλή πλευρική στήριξη, ενώ και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μειώνει κάπως το οπτικό πεδίο του οδηγού μέσα από το πίσω παρμπρίζ.

Κάτω από το καπό υπάρχουν οι ίδιοι κινητήρες με του C4 C-Cross, δηλαδή ο PureΤech βενζίνης στα 1.2 lt με 100 και 130 PS, ο ντίζελ 1.5 BlueHdi των 130 PS και φυσικά ο ηλεκτρικός των 136 PS για το 100% ηλεκτρικό ë-C4 X. Σημειωτέον, η ηλεκτρική πρόταση αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των πωλήσεων του C4 σήμερα.

Εμείς δοκιμάσαμε την αυτόματη (με 8άρι κιβώτιο) βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων. Σε γενικές γραμμές το ροπάτο (230 Nm/1.750 rpm) 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο στέκεται στο ύψος των αναγκών του οικογενειακού μοντέλου, με τα 0-100 km/h σε 10,3” να περιγράφουν τις επιδόσεις.

Ο κινητήρας γεμίζει γρήγορα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενώ η ελαστικότητά του τον βοηθά ώστε να διατηρεί τη δυναμική του και στις μεσαίες-υψηλές στροφές. Άξιος συμπαραστάτης είναι το 8άρι αυτόματο σασμάν με τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων, το οποίο όχι μόνο συνεργάζεται ομαλότατα με τον κινητήρα αλλά κυρίως εκμεταλλεύεται κάθε ικμάδα της δύναμής του

Βέβαια όπως σε κάθε μοτέρ αυτής της τεχνολογίας, με τρεις κυλίνδρους δηλαδή, η τραχύτητα και ο ήχος με την ιδιαίτερη χροιά όσο πιέζεις το δεξί πεντάλ, γίνονται αντιληπτοί στην καμπίνα. Όχι όμως σε βαθμό που θα ενοχλήσουν. Τουλάχιστον όχι στην περίπτωση του C4 X

Παίζοντας τώρα με τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport) μπορείς να ελέγξεις καλύτερα την κατανάλωση καυσίμου αλλά και την απόκριση που έχουν το κιβώτιο και ο κινητήρας.

Στα Eco και Normal δίνουν έμφαση στην άνεση και την οικονομία. Ενώ στο Sport ανεβάζουν ρυθμό, προσφέροντας καλύτερη απόκριση και πιο έντονο ταμπεραμέντο. Σε καμία περίπτωση βέβαια το C4 X δε θα ξεσηκώσει με την αίσθηση ή την οδηγική απόδοσή του τα σπορ ένστικτα του οδηγού. Άλλωστε τόσο το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι όσο και το έντονα παρεμβατικό ESP είναι πάντοτε εκεί για να σου υπενθυμίσουν τον οικογενειακό προσανατολισμό του μοντέλου.

Αντίθετα σε πιο χαλαρό και ταξιδιάρικο τέμπο απολαμβάνεις πραγματικά το λόγο για τον οποίο κατασκευάστηκε αυτό το αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και η άνεση υψηλού επιπέδου, παρότι η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι πολύ μαλακή.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, εάν κινηθείς με το πρόγραμμα οικονομίας (Eco) μπορείς να δεις ακόμα και 6,0 lt/100 km εάν το προσπαθείς. Η μέγιστη τιμή στη δοκιμή ήταν τα 11 lt/100 km υπό έντονη πίεση, οπότε ως αντιπροσωπευτική μέση κατάσταση του C4 X με τους 130 ίππους και το 8άρι αυτόματο σασμάν κρατήστε τα 8,2 lt/100 km.

Το Citroën C4 X εκκινεί από τις €27.400 ως 1.2 PureTech 100 PS, ενώ η έκδοση με τους 130 ίππους και το 8άρι αυτόματο σασμάν ξεκινά από τις €32.600.

Ανεξάρτητα από το ποια μπορεί να είναι η επιλογή σας, το νέο Citroën C4 X προσφέρει μεταξύ άλλων στο βασικό του εξοπλισμό την ανάρτηση «Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions®», την ολοκληρωμένη σουίτα είκοσι συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και φυσικά 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 8 έτη εάν μιλάμε για την μπαταρία της ηλεκτρικής έκδοσης).

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ