Test Drive: Mercedes-Benz A200 MHEV – Δοκιμάζουμε το premium αναβαθμισμένο και υβριδικό hatchback

Η Mercedes A Class έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το καταναλωτικό κοινό, αφού καταφέρνει να συνδυάζει όλη τη premium φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, την πρακτικότητα και μια άκρως ανταγωνιστική τιμή, κάνοντας την μια αρκετά ενδιαφέρουσα επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία. Μάλιστα την χρονιά που πέρασε, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο πίνακα των πωλήσεων, χάνοντας την πρωτιά για μόλις 347 κομμάτια από τη Toyota Corolla. Πάρα την τεράστια επιτυχία της, η Mercedes προχώρησε στην ανανέωση της, που εκτός από τις αλλαγές στην εμφάνιση, έφερε και νέα ήπια υβριδικά συστήματα.

Στα χέρια μας βρέθηκε η Mercedes A 200 με τους 163 ίππους + 13 υβριδικούς, την οποία δοκιμάζουμε και τη βαθμολογούμε στους τομείς της κατανάλωσης, των επιδόσεων, της ευρυχωρίας, της ασφάλειας, της εγγύησης και της τιμής, ενώ την ίδια στιγμή τη βάζουμε απέναντι στο καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας της.

Το μοντέλο με σήμα το αστέρι καταφέρνει να ξεχωρίσει με διαφορά στο τομέα των επιδόσεων, μιας και είναι το ισχυρότερο ανάμεσα στους ανταγωνιστές, ενώ βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο στους υπόλοιπους τομείς.

Η υβριδική του φύση φαίνεται και στο νούμερο της μέσης κατανάλωσης, ενώ η τιμή του, αν και πλησιάζει τις 40.000 ευρώ, όπως θα δούμε παρακάτω είναι ελκυστική για τις τεχνολογίες και τα συστήματα που φέρνει.

Στο λευκό, περλέ χρώμα με τις μαύρες στιλπνές ενθέσεις και τις ανάλογες ζάντες της AMG Line έκδοσης, το νέο πίσω διαχύτη και τα φώτα LED: δεν υπάρχουν και πολλά να ζητήσει κανείς, όχι σε αυτήν τη βασική έκδοση.

Το εσωτερικό, επίσης, γνώριμο από την ισχυρή σχεδιαστική σφραγίδα της φίρμας (ίσως η μόνη εταιρεία που φέρνει τους αεραγωγούς στο προσκήνιο) ανάμεσα σε ακριβά υλικά, μαλακά πλαστικά άριστης συναρμογής, αλλά και μια, δυο εκπτώσεις με τη μία να αφορά στον διακόπτη επιλογής drive modes (έγινε επίπεδος, πλαστικός) και η άλλη το παρακείμενο, ρηχό «ταψάκι» (μικρό για οτιδήποτε) που πριν είχε τον τεμπέλη του καρπού του δεξιού μας χεριού και το, για πολλούς δύσχρηστο, trackpad. Βεβαίως. γρήγορα πάει το μάτι στις ευρείες οθόνες 10,25” του νέου, αναβαθμισμένου MBUX που σε άπταιστα ελληνικά φροντίζει να σε μυήσει στα πολλά κόλπα των μενού από την οθόνη αφής. αλλά και από διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας.

Το αλά AMG τιμόνι, σωστό σε πάχος στεφάνης είναι πακτωμένο με απτικές επιφάνειες για τη ρύθμιση του περιεχομένου και της απεικόνισης του, επίσης, ψηφιακού πίνακα οργάνων. Αξιοσημείωτο το πόσο κοντράστ πετυχαίνουν για να είναι ευανάγνωστες οι δύο οθόνες σε όλες τις συνθήκες, αν και εδώ (όπως και σε άλλους κατασκευαστές) η πρόκληση θα ήταν να υπάρχει ρύθμιση μεγέθους γραμματοσειράς, μιας και για κάποια γερασμένα βλέμματα η υλοποίηση είναι δυσανάγνωστη στον πίνακα οργάνων (ευτυχώς δεν ισχύει το ίδιο για την οθόνη αφής στην κορυφή της κονσόλας).

Στα λοιπά του εσωτερικού, η ευρυχωρία είναι πολύ καλή εμπρός και όσο-τόσο για τους πίσω επιβάτες, καθώς οι αναλογίες του αμαξώματος και το μεταξόνιο των 2,73 m φέρνουν τα πράγματα στη χωροταξική ισορροπία που γνωρίζουμε με ένα σχετικά μικρό για την κατηγορία χώρο αποσκευών. Εκτός από τη μεγάλη αναβάθμιση του συστήματος MBUX, ανάλογο… upgrade δέχθηκαν και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας που γίνεται πιο άνετα χρησιμοποιώντας το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης.

Tο μεγαλύτερο νέο στη «νέα» A-Class είναι ο εξυβριδισμός της, μέσα από μια 48βολτη mild hybrid τοπολογία που απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.332 cc ισχύος 163 PS, που ήδη γνωρίζουμε και την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα 10 kW (14 PS) και 150 Nm ροπής, ενσωματωμένου στο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων, ο οποίος επικουρεί το έργο του μηχανικού συνόλου. H δε ροπή από τα 250 Nm από τις 1.600-4.000 rpm πήγε στα συνολικά 270 Nm από τις 2.000-3.500 rpm..

Η μίζα-δυναμό (RSG) βοηθά στην αθόρυβη εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και σε λειτουργία coasting (ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης), όταν ρολάρει το αυτοκίνητο. Την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια μαζεύει το δυναμό κατά την πέδηση σε μια μπαταρία άγνωστης ενεργειακής χωρητικότητας και το ρεύμα είναι ικανό να τροφοδοτήσει τόσο το 12βολτο κύκλωμα των ηλεκτρικών συστημάτων, όσο και την ενίσχυση κίνησης.

Συγκριτικά με την παλιά, μη υβριδική A-Class έχει επέλθει μια μικρή μείωση (σχεδόν 0,2 L/100km) στη μέση τυποποιημένη κατανάλωση, χωρίς να έχουν αλλάξει οι επιδόσεις από στάση, αλλά η απόδοση, ειδικά στις ρεπρίζ, δείχνει πιο ζωντανή με το αμεσότερο «τράβηγμα» από χαμηλά που προσφέρει το ηλεκτρικό μοτέρ. Πέρα από ένα μικρό «σκαλί» στα κατεβάσματα του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων (κυρίως από δευτέρα σε πρώτη), έχουμε μια ομαλή και αν απαιτηθεί εύρωστη απόδοση που ειδικά στο Sport πρόγραμμα γίνεται αξιοσημείωτα αλέγκρα πέρα από ό, τι προοιωνίζεται ο κυβισμός.

Και πέραν αυτού καλοδέχεσαι την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, διόλου πλαδαρή, άνετη και πληροφοριακή ταυτόχρονα, που «δένει» με την προσεγμένη κατασκευή και την αξιόλογη ακαμψία του συνόλου, χάρη και στη χαμηλωμένη ανάρτηση της AMG Line έκδοσης.

Απλώς κορυφαία στην κατηγορία. Δυστυχώς, η νέα εποχή με τις εργοστασιακές ανατιμήσεις επί συχνής βάσης, απόρροια των παγκόσμιων κλυδωνισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, και η παράλογη φορολογική κλιμάκωση έφεραν την A-Class με μπόλικη πράσινη τεχνολογία και πάμπολλες ευκολίες διασύνδεσης και ασφάλειας στην πιο προσιτή της γκάμας να φλερτάρει με τα 40.000 €.

Αν δεν θέλετε περισσότερα ηλεκτρικά άλογα και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης ενός SUV, η A-Class είναι η πιο… premium από τις premium επιλογές.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ