Δοκιμάζουμε Kymco AK 550 Premium

Το ΑΚ 550 το κορυφαίο mega scooter στην οικογένεια της Kymco, είναι το Sport μοντέλο που έχει καθιερώσει την εταιρεία σε μία κατηγορία μεγάλων απαιτήσεων, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και παρουσιάζοντας υψηλό ποιοτικό επίπεδο σε κάθε του σημείο. Η νέα έκδοση Premium έρχεται να συμπληρώσει την υπάρχουσα γκάμα μαζί με το AK 550 ABS Noodoe και είναι σχεδιασμένη για όσους θέλουν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ευκολία, χωρίς όμως να στερηθούν τα δυναμικά Sport χαρακτηριστικά του μοντέλου. Tο AK 550 Premium έχει μια πιο τουριστική χροιά, που χαρακτηρίζεται από ένα νέο αεροδυναμικό προφίλ για μεγαλύτερη προστασία στις μακρινές διαδρομές. Παράλληλα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά συστήματα που το κάνουν να διαφέρει από οτιδήποτε άλλο στον κόσμο των scooter.

Το AK 550 Premium πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω από το απλό ΑΚ 550, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με αδρανειακή μονάδα μετρήσεων, Cornering ABS, αλλά και Cruise Control, Traction Control, Riding Modes, διατηρώντας το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων Noodoe, και ενδυναμώνοντας την εμφάνισή του που έχει γίνει ακόμα πιο σπορ.

Μπορεί η εμφάνιση του προηγούμενου ΑΚ με το Premium να είναι παρεμφερής, αυτό όμως ισχύει χονδρικά, αφού τίποτε δεν έχει μείνει ίδιο: ιδιαίτερo κομψοί και αιχμηροί σπορτίβικοι προβολείς με “φρύδια” DLR που τους τονίζουν ακόμα περισσότερο, μέσω ενός επανασχεδιασμένου συνόλου με πιο λείες επιφάνειες, αισθητά στρογγυλεμένο, από το ρύγχος μέχρι την ουρά, που δέχεται τη σικάτη “υπογραφή” ενός φωτιστικού σώματος LED.

Τα πλαστικά τμήματα είναι πολύ υψηλής ποιότητας, όπως και το χρώμα, ένα σκούτερ πραγματικά Premium (όπως λέει και το όνομά του), μαζί με το Yamaha ΤΜΑΧ 560 και το Honda Forza 750, τα οποία είναι όπως αντιλαμβάνεστε και οι άμεσοι αντίπαλοί του στην αγορά, μαζί με το SYM Maxsym TL 509 TCS.

Το αναγκαίο σε τέτοιους κυβισμούς και ιπποδυνάμεις (που αποτελεί πολυτέλεια για τους μικρότερους κυβισμούς) Traction Control κάνει το ντεμπούτο του στο AK 550 Premium και έρχεται αγκαλιά μαζί με το Cruise control, που θα ξεκουράσει τους “τουρίστες” στις μεγάλες διαδρομές, αφού μπορούν να διατηρούν σταθερή ταχύτητα ταξιδιού με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η ποιότητα που “περισσεύει”, σε συνδυασμό με την προσοχή στη λεπτομέρεια, πάνω στο Kymco AK 550 Premium φαίνεται ακόμα και στις κόκκινες ραφές της καλοσχεδιασμένης, πλατιάς σέλας.

Είναι αυτή που σε καλοδέχεται πάνω στο σκούτερ, αρκεί να το καβαλήσεις “μοτοσυκλετιστικά” απλώνοντας το πόδι σου προς τα πίσω, όπως κάνει κάποιος που θέλει να ανέβει σε μοτοσυκλέτα.

Το παραδοσιακό σκουτεράδικο ανέβασμα στη σέλα, περνώντας το πόδι πίσω από την ποδιά και πάνω από το πάτωμα, είναι πιο περίπλοκο, αφού στην περιοχή αυτή βρίσκεται ένα ψηλό τούνελ . Οι “δοκοί” του περίτεχνου αλουμινένιου, περιμετρικού πλαισίου φιλοξενούν έναν εξαιρετικό δικύλινδρο σε σειρά – με οριζόντιους κυλίνδρους – κινητήρα, με ένα αλουμινένιο συμμετρικό ψαλίδι “όπως στις μοτοσυκλέτες”, να αποτελεί μέρος της ανάρτησης που ενώνεται με ένα οριζόντια κινούμενο μονό αμορτισέρ.

Η θέση οδήγησης είναι “πάνω στο σκούτερ” με τα χέρια ελαφρώς χαμηλά και τα άκρα του τιμονιού κατεβασμένα προς τα κάτω, σε μία προσπάθεια δημιουργίας μιας σπορ θέσης οδήγησης, που να είναι παράλληλα και άνετη.

Παρότι η φαρδιά σέλα δεν έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το μεγάλο της πλάτος ανοίγει τα πόδια του αναβάτη/οδηγού, κι έτσι αν αυτός δεν έχει ύψος άνω του 1.78 μ θα πατάει μεν κάτω… αλλά χωρίς οι πατούσες του να εφάπτονται πλήρως με το έδαφος.

Η θέση οδήγησης αυτή, πάντως, όπως θα δούμε αργότερα, βοηθά πολύ, κυρίως στην κίνηση της πόλη.

Ο ανανεωμένος πίνακας των οργάνων, που αποτελείται από 3 ψηφιακές έγχρωμες οθόνες, έχει γίνει πιο ευκρινής απ’ ό,τι στο παρελθόν, αφού οι ενδείξεις είναι φωτεινές και διακριτές.

Το τιμόνι μεταφέρει στον αναβάτη μια “καθαρή” premium εικόνα, όπως και όλα τα περιφερειακά του, κι έχει καλυφθεί με ποιοτικά πλαστικά, ενώ διακόπτες και κουμπιά είναι πολύ τακτοποιημένα και εύχρηστα.

εκκίνηση γίνεται με έξυπνο κλειδί, δεύτερης γενιάς. Πρόκειται για ένα πρακτικό μονό μπουτόν ανάφλεξης που ξεκλειδώνει αυτόματα το τιμόνι και ενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες του σκούτερ.

Πολύ πρακτική είναι η τοποθέτηση των διακοπτών “σε στύλ πιάνου” όπως λέει η Kymco κάτω από τα όργανα, τη στιγμή που οι διακόπτες του τιμονιού είναι εργονομικά επανατοποθετημένο.

Ένας από τους καλύτερους κινητήρες στο χώρο των σκούτερ σήμερα, ζει κάτω από τα πλαστικά του 550 Premium.

Είναι δικύλινδρος σε σειρά, οκταβάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους, με κυβισμό 550cc και ψεκασμό, που αποδίδει δυόμιση λιγότερους ίππους από την έκδοση Euro4 (από 53,4, σε 51 ίππους) μιας και τώρα πληροί τις προδιαγραφές Euro5.

Είναι ισχυρότερος του ΤΜΑΧ με τους 47 ίππους (το οποίο οδηγείται με δίπλωμα Α2), αλλά έχει λιγότερη ροπή – 52,3Νm στις 5.750 rpm, έναντι των 55,7 στις 5.250 rpm του Yamaha.

Με επιλεγμένη τη λειτουργία (mode) βροχής, η μέγιστη ισχύς μειώνεται στους 38 ίππους και η ροπή στα 47,4 Nm, ενώ το ευπρόσδεκτο Cruise Control μπορεί να ενεργοποιηθεί μεταξύ 45 και 130 km/h… για να κάνουμε νόμιμα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους.

Το 550 Premium εμφανίζεται γεμάτο δύναμη σε όλες τις ταχύτητες και στροφές – από τις χαμηλές rpm, μέχρι τις μεσαίες και λίγο ψηλότερα – εκπέμποντας έναν καταπληκτικό θόρυβο και μια ώθηση μετά τις μεσαίες στροφές που κάθε, μα κάθε φορά που ανοίγεις γκάζι σου φτιάχνει τη διάθεση.

Από 70 μέχρι 140 km/h είναι η “καλή” περιοχή του κινητήρα, με τις στροφές να ανεβαίνουν γρήγορα και την απόκριση στο γκάζι να είναι απολαυστική. Είναι αυτό που λέμε ένα σκούτερ που “χαίρεσαι να το καβαλάς”…

Η τελική ταχύτητα του ΑΚ 550 Premium πλησιάζει τα 180 km/h στο κοντέρ, ενώ η πραγματική τελική είναι τα 168 km/h.

Η κατανάλωση του 550 μετρήθηκε στα 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που μας βγάζει και την αυτονομία του που είναι άνω των 300 χιλιομέτρων.

Η όρθια θέση οδήγησης του 550, σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο σύνολο (με τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα κατεβασμένη) θα κάνει απίστευτα πράγματα μέσα στην πόλη, παρ’ όλο το βάρος των 230 κιλών, όταν είναι γεμάτο.

Το Kymco 550 Premium, παρά το μεγάλο μήκος και το βάρος του, στέκεται πολύ καλά στην κίνηση της πόλης, αρκεί να κινείται με ταχύτητες άνω των 50 km/h.

Λίγο πιο πολύ να έκοβε το τιμόνι του και να μην είχε τους απομακρυσμένους από το τιμόνι καθρέφτες – που δυσκολεύουν τους ελιγμούς και τα περάσματα από στενά σημεία ανάμεσα στα αυτοκίνητα – και τότε θα είχαμε ένα άριστο mega scooter, τηρουμένων των αναλογιών πάντα, στη συγκεκριμένη χρήση/τομέα.

Ο συνεπιβάτης κάθεται πολύ καλά πάνω σε ένα ιδιαίτερα πλατύ κομμάτι σέλας που του αντιστοιχεί και πατάει τα πόδια του σε στενά σπορ αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ (τα οποία θα προτιμούσαμε φαρδύτερα για την τουριστική χρήση).

Στο ταξίδι τώρα, με την άριστης ποιότητας, ορατότητας και χρησιμότητας/λειτουργίας (με γρήγορη και ακριβή κίνηση) ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σηκωμένη στο υψηλότερό της σημείο (+-85mm), το σκούτερ δημιουργεί ένα πολύ καλό αεροδυναμικό σχήμα που προστατεύει σε μεγάλο βαθμό τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.

Στο ταξίδι, λόγω όρθιας θέσης του 550, που δεν θεωρείται ιδανική για τουριστική χρήση, για να ξεμουδιάσεις τα μαλακά σου μόρια εν κινήσει, ακολουθείς την εξής τεχνική: κοντράρεις τα πόδια στα πάνω/επικλινή, δεύτερα μαρσπιέ και σπρώχνεις προς τα πίσω, ακουμπώντας το σώμα στην οπίσθια στήριξη (το ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι) της σέλας

Η ζελατίνα μπορεί να ανεβοκατεβαίνει “μικρομετρικά” από διακόπτη στην αριστερή πλευρά, κι έτσι να κατευθύνεις τον αέρα (ή να τον ξεφορτώνεσαι, αν θες, τελείως) εκεί που θέλεις, από το στήθος μέχρι την κορυφή του κράνους σου. Ο ώμοι του αναβάτη μένουν ελαφρά εκτεθειμένοι, ενώ παρατηρήσαμε και στροβιλισμούς αέρα να περνούν πίσω από την ποδιά (λόγω του σχήματός της) στα γόνατα/κνήμες.

Οι κυματιστοί δίσκοι της Brembo των 270 mm, με τις εντυπωσιακές ακτινικές δαγκάνες, σε προδιαθέτουν ακόμα και από την όψη τους για τις επιδόσεις τους, κι αυτό ακριβώς ισχύει στην πράξη, με το 550 να επιτυγχάνει ένα σίγουρο και αποτελεσματικό φρενάρισμα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Αίσθηση και δύναμη εισπράττει ο αναβάτης κυρίως από τους δυο μπροστινούς δίσκους, ενώ η αδρανειακή μονάδα μέτρησης ΙΜU (Inertia Measurement Unit) έξι αξόνων, η οποία συνεργάζεται με το εξελιγμένο σύστημα πέδησης AIBS Advanced, ενσωματώνει και τη λειτουργία Cornering ABS, που αποτελεί παγκόσμια πρωτιά στο χώρο σκούτερ. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ασφαλέστερο φρενάρισμα ακόμα και όταν το μεγάλο σκούτερ βρίσκεται υπό κλίση!

Το σύνολο προσφέρει υποδειγματική σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα κι όταν υπάρχει συνεπιβάτης στη σέλα, ακόμα και με φορτίο.

Ένα πολύ καλό κράτημα εισπράττουμε από το ΑΚ 550 στις στροφές, σε σημείο που κάνει τον αναβάτη να παραμιλάει, όπως ακριβώς κάνουν και οι μοτοσυκλετιστές που θα τύχει να το πετύχουν σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Το γρήγορο και ασφαλές 550 με τις ικανότητές του θα τους κάνει να μετανιώσουν για όλες τις κακές κουβέντες που έχουν πει στη ζωή τους για τα σκούτερ.

Στον τομέα των αναρτήσεων – συνδυάζονται με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης – συναντάμε ένα άκαμπτο και προοδευτικό με καλές αποσβέσεις ανάποδο πιρούνι και μια ακόμα πιο υψηλής ποιότητας οπίσθια ανάρτηση.

Ένα σκούτερ που κάνει τα πάντα, εντός και εκτός και κοντά και μακριά, με ένα ή δύο άτομα. Καλοφτιαγμένο, εξευγενισμένο, πολιτισμένο, γρήγορο, με πολύ καλό κράτημα και φοβερά φρένα και έναν κινητήρα διαμάντι. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος; Μια καλή τιμή!

Η τιμή του λοιπόν είναι στις 11.990 € (αυτή την περίοδο ισχύει τιμή προσφοράς στα 10.985), είναι δηλαδή κατά 5.000 ακριβότερο από το SYM Maxsym TL 508 TCS, 2.000 ευρώ φθηνότερο από το απλό Yamaha ΤΜΑΧ 560 και 4.200 ευρώ από το πιο πλούσιο Tech Max, με το οποίο – λόγω εξοπλισμού πρέπει να συγκριθεί.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ