Αυτή είναι η HONDA CBR650R του 2024

Η CBR650R εξελίσσει το εμπνευσμένο από τους αγώνες στυλ της με δυναμικές πινελιές που ξεκινούν από τον προβολέα και φτάνουν μέχρι το πίσω φωτιστικό σώμα. Μια ολοκαίνουργια οθόνη TFT 5 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα Honda RoadSync* και χειρισμό από έναν νέο και εύχρηστο διακόπτη 4 κατευθύνσεων. Οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες, με μέγιστη ισχύ 95,2 PS (70kW) και μέγιστη ροπή 63Nm, ενώ υπάρχει διαθέσιμη έκδοση για κατόχους διπλώματος A2. Η CBR650R, μαζί με τη ‘γυμνή’ CB650R – θα είναι οι πρώτες μοτοσυκλέτες της Honda που θα διατίθενται με την προαιρετική επιλογή της τεχνολογίας Honda E-Clutch, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις μέσω του επιλογέα, χωρίς χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Οι προδιαγραφές του πλαισίου περιλαμβάνουν ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και συνδυασμό ελαστικών 120/70-ZR17 και 180/55-ZR17.

Η CBR650F της Honda με το ολόσωμο φέρινγκ, που παρουσιάστηκε το 2014 μαζί με τη γυμνή CB650F, προσέφερε ανταγωνιστικές επιδόσεις στην κατηγορία των τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού, κυρίως στο σπορ άκρο της κατηγορίας των ‘sports touring’ μοτοσυκλετών. Πέντε χρόνια αργότερα, η CBR650F μεταμορφώθηκε σε CBR650R, με την αναβάθμιση από ‘F’ σε ‘R’ να υποδηλώνει την ενσωμάτωση ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικών, με σκοπό να προσφέρει μία χρηστική και απολαυστική εμπειρία για τον αναβάτη στο δρόμο.

Στην πορεία της μεταμόρφωσής της, η CBR650R έγινε, σκόπιμα, ένα σπάνιο είδος: μία τετρακύλινδρη σπορ μοτοσυκλέτα που υπόσχεται εφάμιλλη απόλαυση, πάθος και αδρεναλίνη με τα μοντέλα της σειράς RR, παραμένοντας όμως αρκετά πρακτική – και με λογικό λειτουργικό κόστος – στοιχεία που την καθιστούν βιώσιμη επιλογή ως μέσον καθημερινής μετακίνησης, πέραν της διασκέδασης που μπορεί να προσφέρει το Σαββατοκύριακο.

Πρόκειται για μία κατεύθυνση που έτυχε θετικής αποδοχής. Συνεχίζοντας να βελτιώνεται με λεπτομερείς αναβαθμίσεις με γνώμονα τις απαιτήσεις του αναβάτη και με σημαντικές αλλαγές στην εμπρός ανάρτηση, το 21YM η CBR650R ήταν η πρώτη σε πωλήσεις σπορ μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη.

Το 24YM είναι μια σημαντική χρονιά για την CBR650R. Και μπορεί το ανανεωμένο στυλ και η λειτουργικότητα να είναι τα πρώτα που θα προσελκύσουν την προσοχή, ωστόσο αυτή η μοτοσυκλέτα – μαζί με τη γυμνή αδελφή της, CB650R – θα μείνουν στην ιστορία ως οι πρώτες Honda που θα διατίθενται με τεχνολογία Honda E-Clutch. Με αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία, η Honda ανοίγει νέους ορίζοντες στους φίλους των δύο τροχών, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη και συναρπαστική για αναβάτες ανεξαρτήτως ηλικίας, δεξιοτήτων και επιπέδου εμπειρίας.

Για το 24YM, το κομψό στυλ της CBR650R ανανεώνεται, ενώ ο νέος προβολέας, το φέρινγκ, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, το πίσω τμήμα και το πίσω φωτιστικό σώμα ενισχύουν τη σπορ αύρα που αποπνέει.

Η νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια και διαθέτει συνδεσιμότητα Honda RoadSync*. Ο χειρισμός της γίνεται από έναν εύχρηστο, φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Έτσι ο αναβάτης μπορεί πλέον να απολαμβάνει πλοήγηση από την οθόνη, πλέον των άλλων smartphone λειτουργιών.

Οι επιδόσεις του τετρακύλινδρου κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες και απολαυστικές: η μέγιστη ισχύς είναι 95,2 PS (70kW) με ροπή 63Nm. Ο εύστροφος χαρακτήρας του κλασικού εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα και η μέγιστη ισχύς του, αποτελούν παραδοσιακά ατού της Honda. Μία έκδοση 47,6 PS (35kW) διατίθεται επίσης για τους κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2.

Η νέα τεχνολογία E-Clutch που διατίθεται ως προαιρετική επιλογή για τη CBR650R, καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης.

Το πλαίσιο παραμένει αυτούσιο, υποστηρίζοντας ένα τέλειο πακέτο για οδήγηση εντός πόλης και σε επαρχιακούς δρόμους. Ένα ατσάλινο πλαίσιο, τύπου ‘διαμάντι’ παρέχει την απαραίτητη ακαμψία, ενώ το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χλστ. και το πίσω αμορτισέρ της Showa προσφέρουν υψηλής ποιότητας συμπεριφορά της ανάρτησης. Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και τροχοί από χυτό αλουμίνιο φοράνε ελαστικά 120/70-ZR17 μπροστά και 180/55-ZR17 πίσω.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ