Δοκιμή Yamaha TMax Tech Max 560

Το TMAX είναι ένα premium προϊόν χωρίς καμία αμφιβολία, απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο έχει κάποιο οικονομικό υπόβαθρο και οπως συμβαίνει σε όλα τα premium πράγματα έτσι και εδώ ισχύει το «ότι πληρώνεις παίρνεις!»

Τα σκούτερ έχουν φτιαχτεί για να εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, ενώ το TMAX αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση καθώς όταν πρωτοεμφανίστηκε το 2001 ήταν το πρώτο που προσέφερε οδηγική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας, όπως και το πρώτο σκούτερ με αμιγώς σπορ συμπεριφορά. Τις δεκαετίες της μεγάλης ανακάλυψης των κατηγοριών, μέχρι και τις αρχές του ’80 δηλαδή, όλα είχαν λίγο-πολύ δοκιμασθεί και πρακτικά τίποτα δεν γίνεται να είναι τελείως καινούριο. Ανάμεσα στα σκούτερ της εποχής όμως, το TMAX ήταν εκείνο που είχε τον κινητήρα στο κέντρο, ένα κανονικό ψαλίδι και σπορ συμπεριφορά που προσέδιδε ενεργητική ασφάλεια και άνοιγε την όρεξη ακόμη και για trackdays και ενιαία πρωταθλήματα όπως και έγινε εκείνη την εποχή.Το TMAX εδώ και 6 γενιές βρίσκεται στο ψηλότερο σκαλί του βάθρο όσον αφορά τις πωλήσεις.

Η σχεδίαση πιο sport από αυτήν των εφτά προηγούμενων γενιών. Η «καταγωγή» από τη σειρά R είναι ακόμη πιο εμφανής. Όλα τα πλαστικά είναι επανασχεδιασμένα και το πιο αιχμηρό μπροστινό τμήμα τονίζει την επιθετική φύση ενός οχήματος του οποίου οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά συμβαδίζουν με το design του. Αυτό αποδεικνύεται από την επιλογή της τοποθέτησης ενός δικύλινδρου κινητήρα 560 κ.εκ. και 47,5 ίππων σε πλαίσιο μοτοσυκλέτας από χυτό αλουμίνιο για να επιτευχθεί η βέλτιστη κατανομή βάρους.

Η οδηγική συμπεριφορά του νέου TMAX παραμένει λοιπόν σπορτιβικη διατηρώντας έτσι στο ακέραιο εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν ως τον βασιλιά των σκούτερ.Τα περισσότερα TMAX που συναντάμε στον δρόμο τα έχουν ψαγμένοι ιδιοκτήτες οι οποίοι προκαλούν αλλά και κυνηγάνε μοτοσυκλετες με τα διπλάσια και άλογα βάζοντας τους τα γυαλιά σε επιτάχυνση και κυρίως σε στρίψιμο!

Η ακριβότερη και πλουσιότερη έκδοση Tech MAX που οδηγήσαμε προσθέτει στον εξοπλισμό έναν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, θερμαινόμενα γκριπ και σέλες, cruise control, φωτιζόμενους διακόπτες, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω και αντικλεπτική κλειδαριά για το κεντρικό σταντ.

Το ΤΜΑΧ 560 στην όγδοη γενιά του διατηρεί όλες τις αξίες του προηγούμενου μοντέλου, με βελτιώσεις εκεί που έχει σημασία: νέο σχέδιο, πιο σπορ, πιο μαζεμένο, πιο δυναμικό.

Η δυναμική συμπεριφορά του είναι ελαφρώς βελτιωμένη, χωρίς να χαλά την παροιμιώδη σταθερότητα του ΤΜΑΧ.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών, η νέα οθόνη και όσα αυτή έχει να προσφέρει έρχεται να προστεθεί στο υπάρχον πακέτο που περιλάμβανε δύο ride modes, traction control και ABS, για να φέρει το ΤΜΑΧ στην πρώτη γραμμή τεχνολογίας στον χώρο των μάξι-σκούτερ και να του επιτρέψει να δει στα μάτια τον δυνατό ανταγωνισμό του που είναι φορτωμένος με ηλεκτρονικά συστήματα.

Όπως είπαμε και πριν, αυτή η κίνηση δείχνει ρεαλισμό από πλευράς Yamaha, τη θέλησή της να διατηρήσει το ΤΜΑΧ στην ηγετική θέση που κατέχει στην καυτή αυτή κατηγορία.

Έτσι μπορούμε να πούμε πως η Yamaha έκανε καλή δουλειά, ακουμπώντας μόνο εκείνα τα σημεία που ζητούσαν βελτίωση για να φέρουν το ΤΜΑΧ στην τεχνολογική κορυφή της κατηγορίας του.

Οδηγώντας το ΤΜΑΧ, η πιο εμφανής βελτίωση αφορά στη νέα οθόνη TFT. Ήταν μια κίνηση ρεαλισμού, καθώς η Yamaha εγκατέλειψε το παλιό σχέδιο με τα δύο στρογγυλά ρολόγια και την οθόνη LCD στη μέση για κάτι πιο σύγχρονο. Αυτή η οθόνη είναι πολύ μεγάλη, με διαγώνιο 7 ιντσών, με ματ φινίρισμα και πολύ υψηλή ποιότητα, ευκρινέστατη και καθαρή ανεξαρτήτως εξωτερικών συνθηκών.

Εκτός από όλα τα συνηθισμένα στοιχεία, η οθόνη προσφέρει μια πλήρη διεπαφή που συνδέει το τηλέφωνο και το σύστημα επικοινωνίας του κράνους με τα όργανα του ΤΜΑΧ μέσω της εφαρμογής Yamaha.

MyRide, φέρνοντας στο οπτικό πεδίο του αναβάτη όλα όσα χρειάζεται. Αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων, έλεγχο μουσικής και ενημερώσεις για τον καιρό.
Επιπλέον, η οθόνη διαθέτει και ένα σύστημα πλοήγησης της Garmin που δουλεύει μέσω της εφαρμογής της ίδιας εταιρείας και προβάλλει την εικόνα στα όργανα εύκολα και λειτουργικά.

Ο κινητήρας είναι απαλός, ευχάριστος στην οδήγηση και ιδιαίτερα ελαστικός, ωστόσο ο χρονισμός της ανάφλεξης στις 360 μοίρες δημιουργεί μια απολαυστική τραχύτητα που χαρακτηρίζει αυτόν τον κινητήρα και μας αρέσει πολύ. Καθώς η εξάτμιση πνίγει τον περισσότερο ήχο που φτάνει ως εκεί, ένα πιο ελεύθερο σύστημα θα κάνει πολύ καλύτερη δουλειά στον ηχητικό τομέα.

Είναι αρκετά ισχυρός για να ξεκινά γρήγορα από στάση, τραβά δυνατά και γραμμικά, και επιτρέπει να φτάσεις γρήγορα στην τελική ταχύτητα των περίπου 180 km/h. Είναι ένας καλός, αποδοτικός και διασκεδαστικός κινητήρας, παρόλα αυτά δε θα φέρναμε σοβαρές αντιρρήσεις σε μια 10αριά ακόμη άλογα στο ίδιο πλαίσιο και με τις ίδιες διαστάσεις.

Η συμπεριφορά του στον δρόμο κατά τα λοιπά δεν διαφέρει από αυτή του προκατόχου του. Έτσι το σύστημα πέδησης είναι δυνατό και αποτελεσματικό, με ένα καλό ABS που δεν βιάζεται να επέμβει όσο η πρόσφυση είναι καλή.

Συνολικά η απόδοση του ΤΜΑΧ έχει διατηρηθεί στο οικεία υψηλό επίπεδο που μας καλόμαθε η προηγούμενη γενιά, με βελτιωμένη απόκριση στο τιμόνι χάρη στους ελαφρύτερους τροχούς, και με όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που το χαρακτήριζαν εξαρχής. Άριστα.

Ένα σημαντικότατο στοιχείο που τιμά το ΤΜΑΧ είναι η ποιότητα των εξαρτημάτων του, η ποιότητα συναρμολόγησης και το άψογο φινίρισμα. Σε όλους αυτούς τους τομείς το ΤΜΑΧ έπαιρνε άριστα από την αρχή και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, καθώς τα πάντα πάνω του είναι ποιοτικότατα. Η θέση οδήγησης, για παράδειγμα, είναι πλούσια και χλιδάτη, με το περιβάλλον γύρω της να αποπνέει αύρα πολυτελούς οχήματος με ελάχιστους συμβιβασμούς.

Η θέση του οδηγού είναι πολύ άνετη και με το νέο τιμόνι βάζει το σώμα σε πιο σωστή θέση, όπου δε χρειάζεται καθόλου σκύψιμο για να φτάσεις στα χειριστήρια, ενώ και τα πόδια έχουν περισσότερο χώρο.

Η πλάτη της σέλας μπορεί να μεταφερθεί έως και 30 mm μπροστά, ωστόσο εμείς στη δοκιμή την προτιμήσαμε στην τέρμα πίσω θέση της – βέβαια για κάποιον άλλον αυτή η προσαρμοστικότητα μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να φέρει τη θέση οδήγησης στα δικά του μέτρα.

Η προστασία από τον αέρα είναι άριστη, ειδικά με το Tech MAX με την ηλεκτρική ζελατίνα που οδηγήσαμε. Στην κάτω θέση της ο αέρας φτάνει ως το κράνος του αναβάτη, αλλά στην ψηλή της θέση δημιουργεί μια σχεδόν τέλεια “φούσκα” γύρω από το κράνος, επιτρέποντας γρήγορη οδήγηση με μια υπέροχη ησυχία.

Είναι αρκετά ισχυρός για να ξεκινά γρήγορα από στάση, τραβά δυνατά και γραμμικά, και επιτρέπει να φτάσεις γρήγορα στην τελική ταχύτητα των περίπου 180 km/h. Είναι ένας καλός, αποδοτικός και διασκεδαστικός κινητήρας, παρόλα αυτά δε θα φέρναμε σοβαρές αντιρρήσεις σε μια 10αριά ακόμη άλογα στο ίδιο πλαίσιο και με τις ίδιες διαστάσεις.

Η συμπεριφορά του στον δρόμο κατά τα λοιπά δεν διαφέρει από αυτή του προκατόχου του. Έτσι το σύστημα πέδησης είναι δυνατό και αποτελεσματικό, με ένα καλό ABS που δεν βιάζεται να επέμβει όσο η πρόσφυση είναι καλή.

Με το Smart Key στην τσέπη, το ΤΜΑΧ εκκινεί αυτόματα με το πάτημα της μίζας, παράγοντας το χαρακτηριστικό δικύλινδρο γουργουρητό. Η θέση οδήγησης παραμένει σπορτιφ με τον κορμό να τοποθετείται σε όρθια στάση πάνω στο scooter. Τα χέρια βρίσκονται σε σωστή απόσταση από το νέο αλουμινένιο τιμόνι και τα πόδια αναπαύονται σε ξεκούραστες GT γωνίες. Η συμπεριφορά του TMAX ξεφεύγει από τα δεδομένα των scooter, χάρη στο εξαιρετικό ζύγισμα του. Μέσα στην πόλη, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και ο ζωηρός κινητήρας με την ραφιναρισμένη λειτουργία χαρίζουν στο scooter της Yamaha ευελιξία και επιδόσεις. Το ΤΜΑΧ διαπρέπει σε καταστάσεις φανάρι-σε-φανάρι, ενώ μέσα στην κίνηση δύσκολα θα σε ακολουθήσει κάτι ακόμα και με την αντίστοιχη ή μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Ο κινητήρας επιταχύνει γραμμικά και μαζεύει εύκολα τριψήφια νούμερα χιλιομέτρων, ενώ είναι αρκετά αποδοτικός στο μεσαίο φάσμα στροφών, αυτό δηλαδή που χρησιμοποιείται συχνότερα. Με τη γλώσσα των αριθμών, το ΤΜΑΧ χρειάζεται 6,8 δευτερόλεπτα. για τα 0-100 και 4,2 δευτερόλεπτα. για τις ρεπρίζ από τα 50 στα 100 χλμ/ώρα.

Συνολικά η απόδοση του ΤΜΑΧ έχει διατηρηθεί στο οικεία υψηλό επίπεδο που μας καλομάθει η προηγούμενη γενιά, με βελτιωμένη απόκριση στο τιμόνι χάρη στους ελαφρύτερους τροχούς, και με όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που το χαρακτήριζαν εξαρχής. Άριστα

Τιμή 16.200 ευρώ

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ