Δοκιμή Hyundai Kona – 1.0 T 48V 120ps

Αναμφίβολα η αναβάθμιση της νέας γενιάς του Kona είναι πολύ σημαντική, τοποθετώντας το αυτοκίνητο σε μία από τις κορυφαίες θέσεις των μικρών SUV που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως οικογενειακά αυτοκίνητα, αφού προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» υπηρεσιών, που συνδυάζει χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και προσεγμένη ποιότητα με πολιτισμένο και σταθερό «πάτημα», ασφάλεια και απολύτως ικανοποιητική άνεση, ένα καλό σύστημα παροχής ισχύος περιορισμένου κυβισμού (άρα και τεκμηρίου) που συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά πλαίσια και επιπλέον 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς και η τιμή του είναι απολύτως ανταγωνιστική.

Εσωτερικό
Είναι προφανές ότι αυτή η σημαντική αύξηση των διαστάσεων συνεπάγεται και σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, όπως επίσης και ένα σημαντικά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 466 λίτρα, αντί για τα 361 του προηγούμενου μοντέλου. Το νέο Kona, λοιπόν, ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται σήμερα τα περισσότερα μικρά SUV. Το εξωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης, χωρίς να χαρακτηρίζεται βεβαίως και πολυτελές, με το ταμπλό να έχει σκληρά και όχι μαλακά πλαστικά. Η απουσία τριγμών και άλλων θορύβων επιβεβαιώνει πάντως την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και η μόνη παρατήρηση που έχουμε είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η λειτουργικότητα του εσωτερικού ενισχύεται κι από τις αρκετές θέσεις που υπάρχουν για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε όμως ότι για μια ακόμα φορά σε ένα μοντέλο της η Hyundai επιμένει περιέργως να δημιουργεί ένα ραφάκι στο ταμπλό χωρίς αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς σ’ αυτό (π.χ. ένα κινητό), γλιστράει και… πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Η τιμή του νέου Kona σ’ αυτήν την ήπια υβριδική έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από 26.290 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά σημαντικό ατού του αυτοκινήτου είναι η κάλυψη από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από ένα χιλιάρη κινητήρα τούρμπο με 120 ίππους, σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V που χρησιμοποιεί μια μίζα/γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση και για τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε μία επιτάχυνση. Αρκετά εύστροφος, παρουσιάζει μια μικρή έλλειψη ροπής χαμηλά, η οποία εξαφανίζεται όμως όσο πλησιάζεις τις 2.000 στροφές, όπου αρχίζει να αποδίδεται (σταθερά μέχρι τις 3.500 στροφές) η μέγιστη ροπή των 20,4 kgm, προσφέροντας μια καλή ελαστικότητα και απολύτως ικανοποιητική ευστροφία. Έτσι τελικά το αυτοκίνητο δεν βάζει μεν… φωτιά στην άσφαλτο (κάτι που οφείλεται και στις σχετικά μακριές σχέσεις του εύχρηστου χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων), προσφέρει όμως απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (ιδιαίτερα στις «ρεπρίζ») για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,7”) που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Οι επιλογές στο σύστημα παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος έχουν ως αποτέλεσμα να συγκρατούν σε πολύ λογικά επίπεδα την κατανάλωση του αυτοκινήτου, που στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. (ίσως και κάτι παρακάτω αν οδηγείς ήρεμα) και σε πιο ανοιχτό δρόμο να πέσει αρκετά κάτω από 7. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να συγκρατούνται και σε αρκετά χαμηλά επίπεδα οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 (125-134 g/km), επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που κάνει αμέσως εντύπωση στον οδηγό είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που ολοκληρώνει τη συνολική εικόνα αναβάθμισης του αυτοκινήτου. Ακόμα και η αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγησή του το νέο Kona θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας παρά μικρό SUV. Με σταθερό «πάτημα», καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, ακόμα κι όταν το πιέζει, ενώ το τιμόνι με την επαρκή αίσθηση τον διευκολύνει ακόμα περισσότερο στον έλεγχό του. Η απόσταση από το έδαφος είναι μεν αυξημένη, όπως σε όλα τα SUV/Crossover, αλλά όχι υπερβολικά (16 εκ.), οπότε οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι πολύ μεγάλες και ελέγχονται εύκολα χωρίς να χρειαστεί υπερβολικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Κάτι που έχει ως συνέπεια να προσφέρει το αυτοκίνητο και πολύ ικανοποιητική άνεση για την κατηγορία. Τέλος, τα καλά φρένα συμβάλλουν στη συνολική αίσθηση ασφαλείας που παρέχει στον οδηγό.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ