Δοκιμή Subaru Forester e-Boxe

Το νέο Forester e-Boxer εκφράζει καλύτερα από κάθε αυτοκίνητο την «ευγένεια του απέριττου». Εξαιρετικά απλό από πλευράς σχεδίασης, αλλά τόσο πλούσιο από άποψη τεχνολογιών, ασφάλειας και οδηγικής συμπεριφοράς, που σε αφήνει άφωνο.

Είναι το best seller μοντέλο της SUBERU. Σε ορισμένες αγορές όπως αυτή της Β. Αμερικής ξεπουλάει κυριολεκτικά. Στα 25 χρόνια παραγωγής του, οι πωλήσεις έχουν φθάσει τα 4,5 εκατ. μονάδες. Ακόμη και στην Ελλάδα, μέχρι πριν λίγα χρόνια, το Forester θεωρούνταν το απόλυτο must των τεσσάρων τροχών στην κατηγορία των 4X4. Αυτό άλλαξε με το πέρας των ετών λόγω της φορολογίας στους υψηλού κυβισμού κινητήρες. Ωστόσο, για τους γνώστες του αυτοκινήτου, το ιαπωνικό SUV παραμένει ο ηγέτης στα τετρακίνητα. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, διαθέτει σχεδόν τα πάντα.

Το Forester που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα, ενσωματώνει όλες αυτές τις πινελιές, τόσο από σχεδιαστικής σκοπιάς, όσο και τεχνολογικής, για να χαρακτηριστεί όχι ως το καλύτερο, αλλά το πιο απολαυστικό για τον οδηγό. Η φιλοσοφία του παραμένει ακριβώς ίδια με αυτή του προκατόχου του, συνδυάζοντας τη στιβαρή κατασκευή, με τις εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες και την ιδιότυπη μηχανική, με σκοπό να παράσχει ένα πολυτελές και φιλικό πακέτο στον ιδιοκτήτη.

Το design του αν και λιτό προβάλλει έναν επιθετικό δυναμισμό, στο εσωτερικό η ποιότητα αναβαθμίστηκε αρκετά, οι χώροι είναι θαυμάσιοι, το τεχνολογικό υπόβαθρο ανυπέρβλητο, ο εξοπλισμός άριστος και η οδική συμπεριφορά εκπληκτικά βελτιωμένη. H ασφάλεια συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο, με τους Ιάπωνες να έχουν προσθέσει στη φαρέτρα του οχήματος οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινους νους. Το «EyeSight Driver Assist» ενσωματώνει από υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, έως σύστημα ανίχνευσης οπίσθιου οχήματος, αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν και τιμόνι έκτακτης ανάγκης. Οι βασικές λειτουργίες ασφαλείας είναι 11, με το Lane Departure Prevention να έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης όχι απλά της πλαϊνής λωρίδας, αλλά και το γρασίδι στην άκρη του δρόμου, επεμβαίνοντας στο τιμόνι Η ευρυχωρία του Forester είναι σε top επίπεδα. Χάρη στις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος – μήκος 4,64μ., πλάτος 1,81μ., ύψος 1,73μ. – και το ευμέγεθες μεταξόνιο των 2,670 mm, στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση 5 επιβάτες. Όσο για τον χώρο αποσκευών, ανέρχεται στα 509 lt με τα καθίσματα σε όρθια θέση και τα 1.779 lt όταν αναδιπλωθούν. Η πληθώρα αποθηκευτικών χώρων εκτοξεύει την πρακτικότητα, με την εργονομία αντιθέτως να χρήζει βελτίωσης.

Οι επιφάνειες του σαλονιού καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά, με τη συναρμογή να είναι αξεπέραστη. Τα καθίσματα και ιδιαίτερα αυτό του οδηγού είναι ψηλά τοποθετημένα και το παρμπρίζ πιο φαρδύ, προκειμένου αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να έχει άψογη ορατότητα. Επιπλέον, το σχήμα του αμαξώματος και οι προσεκτικά διατεταγμένες κολόνες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνουν στον οδηγό καλύτερη εικόνα για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου του.

Γενικότερα, ο σαλόνι είναι πιο κομψό και φωτεινό, με τις τρεις οθόνες σε ταμπλό και κονσόλα να παρέχουν όλες τις πληροφορίες και να καλύπτουν τις απαιτήσεις από πλευράς ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Επιπλέον, υπάρχει και το «Driver Monitoring System», μια νέα τεχνολογία της Subaru που αναγνωρίζει μέσω κάμερας το πρόσωπο του οδηγού και τον προειδοποιεί σε περίπτωση κούρασης ή απόσπασης προσοχής Το Forester e-Boxer όπως είναι η πλήρης ονομασία του, φέρει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 150 PS και 194 Nm ροπή. Ουσιαστικά, το σύστημα είναι mild hybrid με το ηλεκτρικό μοτέρ 13,5 kW να βρίσκεται αποθηκευμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων και να βοηθά το μοτέρ στις χαμηλές στροφές.

Η μπαταρία των 4,8 Ah (0,57 kWh) αποθηκεύει ενέργεια για μόλις 1,6 km ηλεκτρικής κίνησης, αριθμός, προφανώς πολύ χαμηλός, αλλά όπως υποστηρίζει η Subaru, προσφέρει οικονομία έως και 11% σε σύγκριση με τον συμβατικό 2.0 λίτρων κινητήρα. Στην πράξη, αντιλαμβάνεσαι τα οφέλη του ηλεκτροκινητήρα μόνο όταν κινείσαι σε ελαφρώς κατηφορική διαδρομή και με λίγα χιλιόμετρα. Σε αυτή την περίπτωση, το Forester e-Boxer είναι τελείως αθόρυβο και δεν εκπέμπει καν ρύπους. Όσον ανεβαίνει η πίεση στο γκάζι, η απόκριση είναι γραμμική και η επιτάχυνση σχετικά ομαλή. Ξεσπάσματα δεν υπάρχουν, ούτε φυσικά οι επιδόσεις του παρελθόντος. Το ιαπωνικό SUV είναι σαφώς πιο αργό, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 11,8 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 km/h.

Μέσα στην πόλη δείχνει να δυσκολεύεται να ακολουθήσει έναν σβέλτο ρυθμό, αλλά στον αυτοκινητόδρομο δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί πιο γρήγορα. Μια μέση ταχύτητα 130 km/h κρίνεται ιδανική. Σε αυτά τα χιλιόμετρα το trip computer θα δείξει κάτω από 8 lt ανά 100 km. Από εκεί και πάνω ή σε πιο κλειστές διαδρομές, το 10άρακι θεωρήστε το δεδομένο.

Στα ταξίδια, αυτό το Subaru είναι το καλύτερο που έχει οδηγήσει κανείς. Ξεκούραστο, άνετο και πολύ ευχάριστο. Πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης κάνουν αξιοθαύμαστη δουλειά. Μόλις πατήσεις χώμα σου δίνει την εντύπωση ότι πετάει. Τα 22 εκατοστά από το έδαφος, η συμμετρική τετρακίνηση AWD και η σχεδόν τέλεια αναλογία ανάμεσα στους δύο άξονες (51%-49%), το κάνουν ασυναγώνιστο. Το ατού αυτού του μοντέλου είναι πως, ακόμη κι αν δεν έχεις το κατάλληλο ελαστικό, χιόνια και άμμος δεν αποτελούν πρόβλημα. Χάρη στο σύστημα X-Mode διπλής λειτουργίας (Snow/Dirt και Deep snow/ Mud), το Hill Descent Control και τα λοιπά ηλεκτρονικά βοηθήματα ανταποκρίνεται σε κάθε καιρική και οδική συνθήκη με την ίδια επιτυχία. Όσο για το κιβώτιο CVT, παραμένει ξεκάθαρα «αμερικάνικο», έχοντας ρυθμιστεί για ήρεμη και χαλαρή οδήγηση

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ