Δοκιμή: Yamaha XSR 125

Yamaha XSR 125. Αίσθηση ηρεμίας, χαλαρότητας, σταθερότητας και ξεγνοιασιάς. Μια πρώτη ματιά παραπέμπει στα μεγάλα αδέλφια του, τα XSR 700 κι 900. Που, με τη σειρά τους, αποτίουν φόρο τιμής σε παλαιότερα, εμβληματικά μοντέλα όπως τα RD και ΧΤ της δεκαετίας του ’80. Ολόκληρη η σειρά “Sport Heritage” της Yamaha έχει στηθεί γύρω από αυτό το σκεπτικό, την αναπόληση δηλαδή των αμφιλεγόμενα χρυσών εποχών του στυλ με σύγχρονες πινελιές ασφάλειας κι επιδόσεων.

Αυτό το ελαφρύ μοντέλο “Faster Sons” είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για όλους όσους εκτιμούν τη διαχρονική σχεδίαση και το αυθεντικό στυλ, αλλά παράλληλα επιθυμεί τις sport επιδόσεις της τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα και πλαισίου. Εμπνευσμένη από το παρελθόν και κατασκευασμένη για το μέλλον, η XSR125 Legacy είναι η απόλυτη επιλογή για κάθε αναβάτη, αρχάριο, έμπειρο ή επανερχόμενο.

Ταξίδι μέσα στο χρόνο
Ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στην XSR125 Legacy και θα δείτε ότι έχει κατασκευαστεί για να ξεχωρίζει από το πλήθος. Οι ακτινωτοί τροχοί με χρυσές στεφάνες, το στρογγυλό κέλυφος του προβολέα και τα στρογγυλά όργανα LCD προσφέρουν σε αυτήν τη νεο-ρετρό μοτοσυκλέτα καθαρή εμφάνιση και αίσθηση που είναι πάντα στη μόδα. Ωστόσο, θα αγαπήσετε τις φροντισμένες λεπτομέρειες όπως τα μπράτσα αλουμινίου, τα αποκλειστικά διακριτικά χρώματα καθώς και τα κομψά γραφικά.

Μόλις ξεκινήσετε τον υγρόψυκτο κινητήρα των 125 κ.εκ., θα καταλάβετε ότι αυτή η δυνατή αλλά και ελαφριά μοτοσυκλέτα διαθέτει τις επιδόσεις που χρειάζεστε. Αποδίδοντας 11kW, το ανώτατο όριο για αναβάτες με δίπλωμα A1, η XSR125 Legacy προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση σε όλες τις ταχύτητες. Το πλαίσιο Deltabox και τα ανεστραμμένα πιρούνια εξασφαλίζουν ελαφρύ sport χειρισμό – και η όρθια θέση οδήγησης εξασφαλίζει πάντα άνετη οδήγηση.

Η Yamaha κατάφερε να παραμείνει εντός του επιτρεπόμενου ορίου των 15 ίππων της κατηγορίας Α1, χρησιμοποιώντας σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVA που συνδυάζει δύο διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα σε ένα: έναν αθόρυβο κινητήρα που, αρχής γενομένης από τις 7.400 rpm αναδεικνύει πλήρως τις δυνατότητές του, προσαρμοζόμενος στα νέα στάνταρ με διάφορες τροποποιήσεις, όπως νέο χάρτη ψεκασμού, οβάλ αυλούς στην κυλινδροκεφαλή, εξάτμιση και επίστρωση χαμηλών τριβών.

Με άλλα λόγια, ο κινητήρας γίνεται πολύ πιο αποδοτικός εκμεταλλευόμενος κάθε σταγόνα καυσίμου. Διαθέτει επίσης τον συμπλέκτη μερικής ολίσθησης που επιτρέπει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων χωρίς να μπλοκάρει τον πίσω τροχό στα κατεβάσματα ταχυτήτων. Προφανώς αυτές οι αλλαγές έχουν εισαχθεί και στις εκδόσεις Euro 5 των YZF-R125 και MT-125, αφού τα συστήματα αυτά είναι κοινά και στα τρία μοντέλα.

Το σουλούπι του XSR ομολογουμένως παραπέμπει σε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα και με την πρώτη ματιά θα έλεγες πως πρόκειται για 300άρι. Κι όμως όχι, τις μεσαίες επιδόσεις τις έχει καλύψει η εταιρία με τα ΜΤ-03 και R3, εδώ στοχεύει σε ένα άλλο κοινό. Στο κοινό της Α1 κατηγορίας, που εκτός από το αυτοκίνητο και το μετρό ψάχνει έναν ακόμη εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς στην πόλη χωρίς να κάνει έκπτωση στο hipsterάδικο στυλάκι. Πρέπει η Yamaha να συνδυάσει σύγχρονη τεχνολογία με ρετρό πινελιές. Τι κάνει, λοιπόν; Πιάνει ένα μαύρο Deltabox πλαίσιο και πάνω του κουμπώνει τον κινητήρα των ΜΤ-125 και YZF-R 125 ισχύος 11kW (14.8hp). Ρίχνει μπροστά ένα ανεστραμμένο, μαύρο πηρούνι διαμέτρου 37mm για να διατηρήσει σταθερότητα και ασφάλεια αλλά να μην τραβάει τα βλέμματα και πετάει πάνω χυτές 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Πάνω σε αυτή τη σύγχρονη βάση ζωγραφίζει ρετρό πινελιές, με μακρόστενο στρογγυλεμένο τεπόζιτο, που χρειάζεται μια πιο ανοιχτή θέση στα πόδια από τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Ακολουθεί η “tuck and roll” σέλα, με στενές λωρίδες μαύρου δέρματος ραμμένες παράλληλα μεταξύ τους ενώ ο πίνακας οργάνων ακολουθεί σε στρογγυλό σχήμα τα φανάρια- περνώντας όμως στη σύγχρονη εποχή με τις ψηφιακές του ενδείξεις.

Ο πίνακας οργάνων δεν έχει διακριτές ενδείξεις παρά μόνο αν είναι νύχτα ή περνάς κάτω από τούνελ και αυτό σε εμποδίζει να πληροφορείσαι σωστά, με αποτέλεσμα να μπαίνεις συχνά στην κόκκινη ζώνη του στροφόμετρου.

Το κινητηράκι των 14,8hp το γνωρίζουμε από τα ΜΤ-125 και YZF-R125. Δεν περιμένει κανείς να του πάρει και τα μυαλά. Τέρμα κόφτες η πρώτη σχέση θα σε φτάσει στα 44km/h, η δεύτερη στα 64, η τρίτη στα 88 ενώ η έκτη σχέση θα βγάλει 117 κοντερίσια χιλιόμετρα την ώρα στις 9,000rpm.Κάτω από τις 5.000 rpm ο κινητήρας είναι ήρεμος, ενώ μόλις το στροφόμετρο μετρήσει 7.400 στροφές (η ένδειξη VVA ανάβει στα όργανα δίπλα από την ένδειξη της ταχύτητας) τότε αρχίζει η διασκέδαση.

Η συμπεριφορά του συνόλου ως τα 95km/h στον αυτοκινητόδρομο είναι υποδειγματική και δεν θα την περίμενε κανείς από μια μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού (κάπου εδώ δείχνει να δικαιώνεται η Yamaha για τις επιλογές της στη σύνθεση της μοτοσυκλέτας), μετά από αυτές τις ταχύτητες ζορίζεται, φωνάζει και παραπονιέται, δε θέλει. Ο κινητήρας δίνει ωφέλιμη ροπή από τις 3,500 ως τις 6,500rpm, παραπέρα δεν ανεβάζει εύκολα, θέλει κατηφόρα και κλωτσά. Γιατί όμως να το βασανίσεις έτσι;

H κατανάλωση της 140 κιλών βάρους XSR 125 δεν ξεπερνάει τα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κι έτσι η αυτονομία (ρεζερβουάρ 11 λίτρων) μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα.

Η περιοχή σύνδεσης της σέλας με το ρεζερβουάρ είναι στενή και σας επιτρέπει να κερδίσετε λίγα εκατοστά, αλλά άν έχετε ύψος 1.70 m θα σας λείπει ένα εκατοστό στις φτέρνες για να μπορέσετε να πατήσετε στο έδαφος σταθερά ολόκληρο το πέλμα του ποδιού.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με τη σέλα να είναι σκληρή και να μην απορροφάει τους κραδασμούς, κάτι που αρχίζει και γίνεται φανερό μετά από μισή ώρα βόλτας. Τα χέρια είναι τεντωμένα και η πλάτη ίσια, με τα χέρια να ακουμπούν πάνω σε ένα ψηλό και φαρδύ τιμόνι (15 mm περισσότερο από το MT, που επίσης ήταν φαρδύ).

Παρόλο που η διάμετρος του μπροστινού δισκόφρενου έχει μειωθεί, τα 267 χιλιοστά εξακολουθούν να είναι κάτι παραπάνω από ικανά για ένα μοτοσυκλετάκι 125cc με 15 ίππους.

Καλό είναι και το πίσω φρένο των 220 χιλιοστών, το οποίο φοράει δαγκάνα Nissin που κρύβεται πίσω από τον σιγαστήρα της εξάτμισης (η μπροστινή δαγκάνα δεν είναι επώνυμη).

Σ’ αυτή την καλή δουλειά των φρένων προστίθεται και ένα ABS της Bosch που δουλεύει γρήγορα στο πίσω φρένο, ενώ στο μπροστινό είναι λιγότερο παρεμβατικό.

XSR 125 – 4.650€

Οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου

Μοναδική σχεδίαση XSR που ξεχωρίζει

Ισχυρός κινητήρας 125 κυβικών με απόδοση 14,75 ίππων

Πλαίσιο Deltabox

Ρετρό στυλ

Υψηλή ποιότητα κατασκευής

Μοναδικά χρώματα

Αξιοπιστία, ασφάλεια και σιγουριά

Μεταπωλητική αξία

Πλούσιες επιλογές Γνήσιων Αξεσουάρ

Πλήρης διαθεσιμότητα στο Δίκτυο Επίσημων Συνεργατών

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ