Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

Η τελευταία γενιά της BMW X1 είναι καλύτερη από ποτέ καθώς μεγάλωσε, ομόρφυνε και την ίδια στιγμή προσφέρεται σε εκδόσεις και τιμές ανάλογα με το βαλάντιο του κάθε αγοραστή. Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής πριμοδοτήθηκε με μια νέα plug-in hybrid έκδοση η οποία προσφέρει σαφώς καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου με την μπαταρία φορτισμένη, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που αγγίζει τα 91 χιλιόμετρα ανά φόρτιση κια τετρακίνηση. Τι άλλο να ζητήσεις!

Οι Βαυαροί στην τρίτη γενιά της κατάφεραν να «πονοκεφαλιάσουν» τους αντιπάλους τους,παρουσίαζοντας ένα premium κόµπακτ SAV (Sport Activity Vehicles) το οποίο ξεπερνά την προηγούμενη γενιά σε όλους τους τομείς.Σαφώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις, ομορφότερη, με επιβλητική εμφάνιση από όποια μεριά και αν την κοιτάξεις, με τεχνολογία αιχμής και εξηλεκτρισμένη, όπως είπαμε, καλύπτει και με το παραπάνω όσους επιζητούν ένα αυτοκίνητο της premium κατηγορίας.

Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη κατακόρυφη μάσκα με τα «νεφρά» και τις ενεργές γρίλλιες οι οποίες ανοιγοκλείνουν μειώνοντας την αντίσταση του αέρα.Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led «αγκαλιάζουν» τα φτερά. Ουσιαστικά επικρατεί η τετράγωνη σχεδίαση με τις έντονες ακμές ενώ προχωρώτας προς τα πίσω, η γραμμή της οροφής καταλήγει σε μια διακριτική αεροτιομή.

Τα πίσω φανάρια με την έντονη φωτεινή υπογραφή τεχχολογίας LED είναι μακρόστενα και «αγκαλιάζουν» και αυτά τα φτερά..Η νέα BMW X1 xDrive25e «πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα FAAR κατασκευασμένη από ειδικά κράματα ατσαλιού και αλουμινίου και η οποία υποστηρίζει όλα τα συστήματα κίνηση. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,5 μ, με πλάτος 1,845 μ και ύψος 1,642 μ, διαστάσεις μεγαλύτερες από την πρόγονη της και με μεγαλύτερο μεταξόνιο, μήκους 2.60 μέτρα. Όλες οι σχεδιαστικές επιλογές μείωσαν τον συντελεστή οπισθέλκουσας που πλέον αγγίζει την τιμή Cd: 0,26.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακή.Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με άψογη συναρμογή και φινίρισμα. Η ψηφιακή είκονα είναι «μέρα με τη νύχτα» σε σχέση με την προηγούμενη γενιά καθώς η πανοραμική διάταξη BMW Curved Display περιλαμβάνει δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας, που ενώνονται οπτικά σε μια κυρτή επιφάνεια, «γεμίζει» το μάτι.

Μιλάμε για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” στον οποίο το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από όργανο που δείχνει το ποσοστό ισχύος που χρησιμοποιείται. Είναι η ξεχωριστή παράμετρος της hybrid έκδοσης Όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport το στροφόμετρο επιστρέφει.
Μέσω της οθόνη αφής 10,ιντσών ελέγχεις όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της BMW X1 xDrive25e. Διαχειρίζεσαι και το σύστημα infotainment .Είναι διαθέσιμη η νεότερη έκδοση iDrive Operating System 8, που είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα της αγοράς και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay.

Εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες της περιμετρικής κάμερας οπισθοπορείας. η οποία δίνει εικόνα ακόμη και από μπροστά. Σε συνδυασμό με το σύστημα παρκαρίσματος κάνει την όλη υπόθεση κίνησης σε στενά δρομάκια της πόλης «παιχνιδάκι» Πρωταγωνιστικούς ρόλους στον χειρισμό του διατηρούν η αφή και οι φωνητικές εντολές. Το περιστροφικό χειριστήριο δεν υπάρχει πλέον στην βάση της κονσόλας. Στην βάση της«αιωρούμενης» κονσόλα συναντάμε τον μικρό και κομψό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήων και άλλους διακόπτες όπως αυτός της επιλογής προγραμμάτων οδήγησης και ένας δεύετρος της πρόβασης στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Τα προγράμματα οδήγησης εμφανίζονται με πανέμορφα γραφικά στις οθόνες και ενεργοποιούνται μέσω του μπουτόν στην αιωρούμενη κονσόλα.Στην διάθεση μας υπήρχε και το προηγμένο head up display με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στο παρμπρίζ. Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αντίκτυπο στην ευρυχωρία του εσωτερικού. Οι επιβάτες που κάθονται στα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για του οδηγού και συνοδηγού έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους με τους πίσω να έχουν περισσότερο «αέρα» για ώμους, γόνατα και κεφάλια.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 490 λίτρων, τιμή κατά 50 λιγότερα από τα 540 λίτρα των «απλών» θερμικών εκδόσεων της Χ1. Στα συν της πρακτικότητας είναι και η κρυφή θέση αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Όμως σε αυτή την έκδοση xDrive25e το «ζουμί» βρίσκεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Μιλάμε για το υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο αποτελείται έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων TwinPower Turbo με απόδοση 136 ίππους/4.000- 6.500σα.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων Συνδυαστικά αποδίδονται 245 ίπποι με 477 Nm ροπής που μεταφέρουν την δύναμη και στους 4 τροχούς. Ο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω του Steptronic κιβωτίου των 7 σχέσεων ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τους πίσω δικαιολογώντας το ταμπελάκι xDrive.

Η μπαταρία που τροφοδτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 14,2 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 77 έως 91 χλμ. σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία της BMW . Όταν η μπαταρία αδειάσει το υβριδικό σύστημα κάνει εντυπωσιακή δουλειά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας και αυτό γίνεται είτε μέσω της πέδησης είτε σε κατηφορικές διαδρομές . Ο on-board charger του αυτοκινήτου είναι στα 7,4 kW, με την πλήρη φόρτιση σε ένα wallbox να γίνεται περίπου σε δύο ώρες.

Οι επιδόσεις είναι αντυπωσιακές. Στο πάτημα του γκαζιού με φορτισμένη την μπαταρία η BMW xDrive25e «απογειώνεται» με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μόλις σε 6,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη άλλαζε τις σχέσεις υποδειγματικά και σε γρήγορους ρυθμούς.

Το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ είναι τεχνολογικό «διαμάντι» καθώς ακόμη και χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση εντυπωσιάζει με τον τρόπο που εμφανίζει την δύναμη του. Ακόμη και όταν ανεβάσεις στροφές παρά τον τρικύλινδρο χαρακτήρα του δεν ακούγεται ιδιαίτερα τουλάχιστον μέσα στον θάλαμο επιβατών γεγονός που αποδεικνύει την προσεγμένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου.

Στην πόλη απολαύσαμε την αθόρυβη κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την ηλεκτρική αυτονομία να κυμαίνεται σε ρεαλιστικές τιμές στα 80 με 85 χιλιόμετρα. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αν είσαι κάτοικος κέντρου ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι να βάλεις σχεδόν καθόλου καύσιμο Όσον αφορά την μέση κατανάλωση μιλάμε για 2 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα ενώ με με τον συνδυασμό των δύο κινητήρων με φορτισμένη την μπαταρία δεν ξεπέρασε τα 5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 15-22 γρμ./χλμ.

Η νέα BMW X1 xDrive25e διαθέτει fun to drive οδική συμπεριφορά.Τα γόνατα MacPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ισορροπούν ανάμεσα στην άνεση και στην σπορ οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μειωμένες παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος Η υψηλή ποιότητα κύλισης κάνει έντονη την παρουσία της στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου η BMW X1 «μαζεύει» χιλιόμετρα με υποδειγματική ευστάθεια, προσφέροντας ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον στους επιβάτες.

Επιπλέον τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού Driving Assistant Professional, με αναγνώριση εμποδίου, αυτόματο φρενάρισμα , διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας , διατήρηση απόστασης προπορευόμενου αυτοκινήτου, ανεβάζουν σε υψηλά επίπεδα την ασφάλεια οδηγού και επιβατών.

Η τετρακίνηση παρά τον ηλεκτρικό χαρακτήρα που δίνει έναν μικρό… δισταγμό αυξάνει τα όρια της πρόσφυσης και σε προτρέπει να κινηθείς εκτός δρόμου.Η κίνηση μας σε χώμα, πετρώδες έδαφος αλλά και σε σκληρή άμμο έγινε χωρίς προβλήματα Τα φρένα με την γνωστή πλέον αίσθηση της ανάκτησης ενέργειας αποδείχθηκαν αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες.

H νέα BMW X1 xDrive25e είναι ένα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο της premium κατηγορίας με εντυπωσαικές επιδόσεις και μειωμένη μέση κατανάλωση. Συνοδεύτεται με μηδενικό εταιρικό φόρο χρήσης μέσω leasing. Για την απόκτηση της χρειάζεστε από 51051 ευρώ.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ