Δοκιμή Ηyundai Bayon 1,0lt 100hp 7DCT

Το Hyundai Bayon είναι ο εκπρόσωπος της κορεάτικης εταιρείας στην κατηγορία των μικρών SUV, μιας και το Kona πλέον μεγάλωσε και μπήκε στα «χωράφια» των μικρομεσαίων (C) SUV. Το Bayon έχει προσιτή τιμή και άκρως ξεχωριστό design, γεγονός που το κάνει να διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο κυκλοφορεί στο δρόμο.Το Hyundai Bayon με τον χιλιάρη turbo κινητήρα 100 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι διαθέσιμο με τιμή από 23.040 ευρώ για την έκδοση Distinctive

Το μοντέλο έχει το φαρδύτερο πίσω κάθισμα, που έχει πλάτος 1,38 εκατοστά, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 411 λίτρων κυμαίνεται στα ανώτερα επίπεδα της κατηγορίας.
Μεγάλη είναι και η πενταετής εγγύηση, ενώ αντιθέτως η τιμή είναι αρκετά χαμηλή εν συγκρίσει με το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Τέλος, ένα ακόμα δυνατό σημείο του Hyundai Bayon είναι τα φρένα, με την απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ/ώρα να είναι 35,6 μέτρα, μόλις 40 εκατοστά παραπάνω από το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας στο συγκεκριμένο τομέα.

Στα προφίλ οδήγησης σπορ, αλλά και του βασικού, λειτουργεί ομαλά, δεν παρατηρούνται θόρυβοι, εκτός κι αν πιεστεί. Τότε θα ακουστεί ο κινητήρας, δίχως, όμως, κάτι τέτοιο να προβληματίζει ιδιαίτερα. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 11,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του αγγίζει τα 180χλμ./ώρα. Αξιοπρεπείς επιδόσεις για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.145 κιλά. Επίσης, είναι πολύ καλό στον χειρισμό του και για αυτό ευθύνονται τα γόνατα McPherson εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική πίσω. Ως εκ τούτου, απομονώνει τους ενοχλητικούς θορύβους, ελέγχοντας σωστά το βάρος του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που ο οδηγός το πατήσει κάπως παραπάνω σε στροφή, το αμάξωμα θα κλίνει, όχι, όμως, σε ανησυχητικό βαθμό, ενώ πολύ καλή είναι η αίσθηση του συστήματος πέδησης και της διεύθυνσης.

Ο σχεδιασμός του βασίζεται στη φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, κάτι που συνεπάγεται σε έντονες ακμές και σχήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα πίσω φώτα. Η καμπίνα φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες και ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 411 λίτρα. Μπροστά του ο οδηγός θα παρατηρήσει κάτι οικείο. Δεν είναι άλλη από το ταμπλό του i20 που έχει υιοθετηθεί από το Bayon. Είναι κατασκευασμένο με καλή σχεδίαση, σκληρά πλαστικά και καλή συναρμογή. Μάλιστα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, μπορεί να αλλάξει χρωματικό προφίλ, ανάλογα με τα «θέλω» του οδηγού. Στο σύστημα πολυμέσων έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής 8 ή 10,25 ιντσών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Είναι συμβατή με τα Android Auto και Apple CarPlay, στις υψηλότερες εκδόσεις υπάρχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, ενώ η πλήρης γκάμα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, θα αφήσει αρκούντως ευχαριστημένο τον χειριστή του.

To Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT ενσωματώνει με ήπιο τρόπο την νέα αισθητική της Νοτιοκορεατικής εταιρείας η οποία έχοντας καθιερωθεί στην συνείδηση μας για την αξιοπιστία και το Value for Money των αυτοκινήτων της, τώρα έχει αποφασίσει να αφήσει πίσω της τον συντηρητικό σχεδιασμό – και κυρίως να καθιερωθεί σαν μια εταιρεία της οποίας τα αυτοκίνητα διαθέτουν άριστη οδική συμπεριφορά για τις συνθήκες που σχεδιάζονται.

Η πρόταση της Hyundai μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ καλή. Κάτω από το καπό διατίθεται ένας αρκετά ισχυρός turbo κινητήρας για τα δεδομένα, που μπορεί να κινήσει το αμάξωμα ικανοποιητικά. Συμπαερασματικά, αποτελεί μια ιδανική πρόταση οικογένειας, που θα θελήσει να ταξιδέψει άψογα ή να ολοκληρώσει δίχως προβληματισμούς μια διαδρομή στην πόλη.

Κάτω από το καπό του Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT βρίσκεται ένα σύγχρονος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1000 κ.εκ. που ξεχειλίζει από χαρακτήρα και νόημα, ενώ σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας έχει ιδιαίτερα ραφιναρισμένη λειτουργία, διαθέτει 2 ΕΕΚ με μεταβλητό χρονισμό, άμεσο ψεκασμό και με την βοήθεια ενός υπερτροφοδότη αποδίδει 100 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 17,5 kgm (μεταξύ των 1.500-4.000 σ.α.λ.).

Η λειτουργία του είναι μελένια και η έλλειψη θορύβου μαζί με τους “ιδιαίτερους κραδασμούς” δίνουν μια γλυκύτητα στην οδήγηση του Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT.

Στις 1,500 σαλ το τούρμπο φουσκώνει και ο μικρός σε κυβισμό κινητήρας αρχίζει να τραβά με έναν γραμμικό τρόπο μέχρι τον κόφτη στις 6,400 σ.α.λ. Φυσικά, μετά τις 5,000 σ.α.λ υπάρχουν κάποιοι κραδασμοί που υπενθυμίζουν ότι κινητήρας είναι τρικύλινδρος, όμως για εμένα ακόμη και αυτοί οι κραδασμοί είναι μέρος του υπέροχου χαρακτήρα του

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς από το νέο βελτιωμένο σε ότι αφορά την εκκίνηση και τις αλλαγές 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας, που πλέον διακρίνεται για τις ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων, την αμεσότητα στην μεταφορά δύναμης και τον απόλυτα σωστό προγραμματισμό των ηλεκτρονικών σε ότι αφορά την επιλογή σχέσεων.

Παρέχει την δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων από τον επιλογέα στο Sport Mode, ωστόσο αυτό δεν θα πρέπει να σας απασχολεί αφού ζώντας με το αυτοκίνητο θα διαπιστώσετε ότι πάντα κινείται με την καλύτερη δυνατή σχέση στο αυτόματο πρόγραμμα.

Αξίζουν συγχαρητήρια στους μηχανικούς που κατάφεραν να ρυθμίσουν το δίδυμο κινητήρας/κιβώτιο με τόσο καλό τρόπο ώστε να δίνουν την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται μέσα σε ένα πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας επιταχύνει το αυτοκίνητο των 1,220 κιλών στα 100χλμ/ω σε 11,8 δευτερόλεπτα, ενώ- όπως μου είπαν κάποιοι που τόλμησαν και το δοκίμασαν, το κοντέρ με λίγη υπομονή δείχνει και 185χλμ/ω.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση το κιβώτια διπλού συμπλέκτη βοηθά πάρα πολύ-ειδικά μέσα στην πόλη αφού με λίγη προσοχή το οικονομόμετρο θα δείξει λιγότερα από 6,7 λίτρα/100χλμ, ενώ εύκολα η κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,3+ 100χλμ λίτρα.

Το Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT χάρη στο άριστο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μετά από λίγο-καθώς τα πάντα γίνονται όπως πρέπει, σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγάς μέσα στην πόλη και χαλαρώνεις σε μια καμπίνα που η εργονομία της σε κάνει να νοιώθεις ότι το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για εσένα-και γύρω από εσένα!

Πατάς το γκάζι στο 1/3 και οι «γλυκές» αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα στις 2,000 σαλ, το πατάς στο ½ και οι αλλαγές γίνονται γραμμικά στις 3,800 σαλ και ούτω καθεξής… Φρενάροντας οι ταχύτητες κατεβαίνουν έτσι όπως ακριβώς θα ήθελες διατηρώντας πάντα τον κινητήρα στις ιδανικές στροφές.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ